zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument verwacht meer online service

22 september 2014 - Consumenten vinden het steeds belangrijker om snel en makkelijk online te shoppen. Ook willen ze dat de retailer met hen meedenkt. Hieronder de zes belangrijkste zaken waar retailers op moeten letten om klanttevredenheid te verhogen.

Deze zijn afkomstig uit de vijfde Shopper Experience Study van Cognizant en RIS News.


 
Mobiliteit
Mobiel wordt een steeds belangrijker kanaal voor online verkoop. Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft (52 procent) van de consumenten weleens een aankoop via zijn mobiele apparaat heeft gedaan. Slechts 45 procent van hen is tevreden over de mobiele winkelervaring.
 
Social media
Shoppers houden van hun smartphone, maar ze houden ook van hun sociale netwerken. Uit het onderzoek komt naar voren dat 86 procent van de shoppers regelmatig social media-kanalen gebruikt. Van de respondenten reageert 63 procent negatief op retailers die social media inzetten om aankopen te beïnvloeden, producten aan te bevelen of deals te delen. Het is daarom het beste dat retailers social media gebruiken om naar klanten te luisteren en te leren van hun feedback.
 
Gepersonaliseerde marketing
Gepersonaliseerde marketing kan een oplossing bieden voor de enorme stroom aan marketinguitingen die consumenten regelmatig ontvangen. Ruim twee derde (68 procent) van de shoppers zegt geen persoonlijke informatie te willen delen via sociale netwerken. Ze reageren veel positiever op gepersonaliseerde boodschappen in vergelijking met massale marketingboodschappen. Het is zelfs zo dat meer dan de helft (51 procent) van de respondenten reageert op een persoonlijke benadering wanneer hierin betere dienstverlening wordt aangeboden.
 
Cross-channel integratie
Retailers moeten een effectieve manier vinden waarmee ze hoge klanttevredenheid kunnen realiseren. Momenteel sluiten de omni-channel diensten van de retailer niet altijd aan bij de verwachtingen van de consument. Volgens het onderzoek koopt 62 procent van de consumenten iets online, en haalt het product op in de winkel. Dit zal in de toekomst verder toenemen en als de verkoper hiervan op de hoogte is, kan hij daarop in springen.
 
Trouwe klanten
Retailers doen te weinig voor trouwe klanten en dit zorgt regelmatig voor ontevreden klanten. Zo’n 62 procent van de consumenten ziet voordeel in een loyaliteitsprogramma, maar slechts 26 procent vindt dat retailers een aantrekkelijk programma aanbieden.
 
Digitaal winkelen
Als consumenten een online aankoop doen, vinden ze het belangrijk om makkelijk informatie te vinden (72 procent), eenvoudig producten te retourneren (71 procent), makkelijk in- en uit te checken (66 procent) en willen ze een consistente cross-channel ervaring (55 procent). Het is zelfs zo dat 63 procent van de shoppers zelfbediening prefereert.

Er is tevens een infographic beschikbaar met de meest opvallende cijfers uit het onderzoek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-commerce omzet stagneert door slechte online service
 Bankgegevens het meest gestolen via Webwinkels en financiële dienstverleners
 Nederland koopt net na de lunch het vaakst fashion online
 Nederlanders in top vijf grootste online shoppers in Europa
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10