zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketing- en PR-medewerkers massaal op zoek naar andere baan

19 september 2014 - Mensen die nu een baan hebben in de marketing, communicatie, pr en reclame zijn massaal en actief op zoek naar ander werk. Binnen deze beroepsgroepen is een op de zes actief op zoek naar een nieuwe baan, meer dan de helft is latent op zoek en houdt de arbeidsmarkt goed in de gaten.

In de hele (werkende) beroepsbevolking zegt slechts een op de twaalf werknemers op zoek te zijn naar een andere baan. Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group. Dat onderzoek loopt nu twaalf jaar en deze week zijn de cijfers over de eerste zes maanden van 2014 toegevoegd.


 
Callcenter medewerkers
Verder zijn ook callcenter-medewerkers zeer actief op de arbeidsmarkt: een kwart van hen zoek een andere baan. De hoge cijfers binnen marketing, communicatie, pr en reclame hangen waarschijnlijk samen met de grote conjunctuurgevoeligheid van deze branches. Bij callcenter-medewerkers is de oorzaak volgens Intelligence Group het veelal ontbreken van vaste contracten.
 
HRM-medewerker
De verschillen met andere functies en beroepen zijn enorm. In de techniek, ICT en in de bouw is bijna niemand actief op zoek naar een andere baan. En het allerlaagst van alle groepen op de arbeidsmarkt scoren de HRM-medewerkers van 35 jaar en ouder. Van die groep is 97 procent NIET actief op zoek naar een andere baan.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer kan niet meer zonder mobiel
 Nederlandse topmarketeers vinden klantbehoud en content belangrijkste in de komende jaren
 Focus in 2014 ligt op e-mailmarketing
 Marketeer is onzeker over online vaardigheden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10