Klantvriendelijkheid bij persoonlijke verzorging hoog gewaardeerd
2 september 2014 -
De tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2014 zijn bekend. Deze tien genomineerden komen in aanmerking voor de titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014’.
In alfabetische volgorde zijn het: ANWB, bol.com, DA Drogisten, de Bijenkorf, Douglas, Etos, Ikea, Jumbo, Miss Etam en Primera. De verkiezing ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ wordt dit jaar voor de achtste keer op rij door MarketResponse georganiseerd.
Nominatiefilmpjes
De tien genomineerde bedrijven zijn vorige week door hun fans op de hoogte gebracht van hun nominatie. De filmpjes van de nominaties zijn te zien op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl.
Naast enkele vertrouwde gezichten, zijn de Bijenkorf en Primera nieuwkomers in de top tien. Opvallend is dat drie genomineerden zich richten op persoonlijke verzorging: DA, Douglas en Etos."Persoonlijk contact is essentiëel als het gaat om persoonlijke verzorging. Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat het wordt gewaardeerd als je de klant oprechte aandacht geeft. DA, Douglas en Etos weten hierin de juiste snaar te raken," aldus Willem Brethouwer, directeur MarketResponse.
Succesverklaring
Ook de drie genomineerden hebben een duidelijke verklaring voor hun succes.
Wouter Nooij, commercieel directeur van DA: "De consument van tegenwoordig vindt persoonlijke verzorging en gezondheid enorm belangrijk. DA-ondernemers hebben aandacht hoog in het vaandel staan, wat zich vooral uit in het kennen van de klant, en zijn of haar wensen. Dat maakt het onderscheid in de markt. De nominatie voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014 is een bevestiging dat de klantbenadering wordt gewaardeerd en daar zijn wij trots op!"
Jolanda van den Bijgaart, Manager Douglas Academy: "Met verzorging en cosmetica kom je dichtbij de klant. Douglas neemt uitgebreid tijd voor de klant en geeft een kundig advies. Het laten ervaren van de producten staat centraal. Het creëren van een ware shopbeleving. Niet alleen en prachtig ingepakt cadeau, maar ook van het bezoek willen wij een cadeau voor de klant maken."
Jan-Derek Groendaal, general manager Etos: "Onze klanten willen zich graag van binnen en buiten goed voelen en worden daarbij geadviseerd door professionele en deskundige medewerkers. Als je dit goed doet, waarderen klanten dit en komen graag terug. Onze klanten vinden gezond en bewust leven belangrijk en daar spelen wij op in. Wij zijn heel blij met deze nominatie, die we danken aan alle Etos medewerkers. Wij blijven doorgaan om het iedere dag beter te doen!"
Welk bedrijf uiteindelijk het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014 is, wordt op dinsdag 23 september bekend gemaakt tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden. Het event staat in het teken van privacy & klantvriendelijkheid.