zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantvriendelijkheid bij persoonlijke verzorging hoog gewaardeerd

2 september 2014 - De tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2014 zijn bekend. Deze tien genomineerden komen in aanmerking voor de titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014’.

In alfabetische volgorde zijn het: ANWB, bol.com, DA Drogisten, de Bijenkorf, Douglas, Etos, Ikea, Jumbo, Miss Etam en Primera. De verkiezing ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ wordt dit jaar voor de achtste keer op rij door MarketResponse georganiseerd.


Nominatiefilmpjes
De tien genomineerde bedrijven zijn vorige week door hun fans op de hoogte gebracht van hun nominatie. De filmpjes van de nominaties zijn te zien op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl.
Naast enkele vertrouwde gezichten, zijn de Bijenkorf en Primera nieuwkomers in de top tien. Opvallend is dat drie genomineerden zich richten op persoonlijke verzorging: DA, Douglas en Etos. "Persoonlijk contact is essentiëel als het gaat om persoonlijke verzorging. Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat het wordt gewaardeerd als je de klant oprechte aandacht geeft. DA, Douglas en Etos weten hierin de juiste snaar te raken," aldus Willem Brethouwer, directeur MarketResponse.

Succesverklaring
Ook de drie genomineerden hebben een duidelijke verklaring voor hun succes.
Wouter Nooij, commercieel directeur van DA: "De consument van tegenwoordig vindt persoonlijke verzorging en gezondheid enorm belangrijk. DA-ondernemers hebben  aandacht hoog in het vaandel staan, wat zich vooral uit in het kennen van de klant, en zijn of haar wensen. Dat maakt het onderscheid in de markt. De nominatie voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014 is een bevestiging dat de klantbenadering wordt gewaardeerd en daar zijn wij trots op!"
Jolanda van den Bijgaart, Manager Douglas Academy: "Met verzorging en cosmetica kom je dichtbij de klant. Douglas neemt uitgebreid tijd voor de klant en geeft een kundig advies. Het laten ervaren van de producten staat centraal.  Het creëren van een ware shopbeleving. Niet alleen en prachtig ingepakt cadeau, maar ook van het bezoek willen wij een cadeau voor de klant maken."
Jan-Derek Groendaal, general manager Etos: "Onze klanten willen zich graag van binnen en buiten goed voelen en worden daarbij geadviseerd door professionele en deskundige medewerkers. Als je dit goed doet, waarderen klanten dit en komen graag terug. Onze klanten vinden gezond en bewust leven belangrijk en daar spelen wij op in. Wij zijn heel blij met deze nominatie, die we danken aan alle Etos medewerkers. Wij blijven doorgaan om het iedere dag beter te doen!"

Welk bedrijf uiteindelijk het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014 is, wordt op dinsdag 23 september bekend gemaakt tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden. Het event staat in het teken van privacy & klantvriendelijkheid. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 PLUS Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013
 Tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2013 bekend
 Drie redenen waarom service soms niet klantvriendelijk is
 'Klantvriendelijkheid is ook mogelijk zonder persoonlijk contact'
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10