zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier tips om weer-targeting optimaal te benutten

22 augustus 2014 - Het is algemeen bekend dat het weer de Nederlandse gemoederen flink bezighoudt. Maar behalve erover praten, beïnvloedt het weer ook het gedrag van mensen.

Zo wordt er, nu we deze week één van de koudste dagen in augustus ooit beleefden, weer uitgebreid gezocht naar last-minute vakanties in warmere oorden. 


Met weer-targeting kunnen adverteerders handig op het weer en bijbehorend gedrag inspelen. Bij weer-targeting bepaalt het actuele weertype, de temperatuur en de geografische locatie waar en wanneer mobiele advertenties worden getoond. Hierdoor krijgt de doelgroep altijd de meest optimale en relevante advertentie te zien. 
Hoe u als adverteerder weer-targeting optimaal kan benutten, licht Widespace toe met onderstaande tips.

1. Tweeledige campagne
Zet een tweeledige campagne op. Zorg ervoor dat u bij zowel mooi als slecht weer een campagne kunt tonen. Zo weet u zeker dat uw doelgroep altijd een relevante advertentie te zien krijgt, ongeacht het weer. Als reisorganisatie toont u bij mooi en zonnig weer bijvoorbeeld advertenties van reisbestemmingen met indrukwekkende landschappen en bij regenachtig weer advertenties van zonnige last-minute bestemmingen. Voor Apollo, de derde grootste reisorganisatie van Zweden, leverde weer-targeting in juni 2014 een stijging van 32 procent in de verkoopcijfers op.

2. Mobile native
Om een positieve gebruikerservaring te creëren bij zowel goed als slecht weer, zorgt u ervoor dat de advertentie mobile native is. Maak de advertentie aantrekkelijk en zorg ervoor dat u alle features van de smartphone benut. Zo was de advertentie van Apollo een kras-banner waarbij de gebruiker over het scherm moest ‘krassen’ om de aanbieding te zien. Ga de interactie met uw doelgroep aan en verplaats u in de consument.

3. Laagdrempelige producten
Bedenk goed welk product u met weer-targeting wilt adverteren. De koopintentie van consumenten is doorgaans hoger bij laagdrempelige producten. Fast moving consumer goods lenen zich bijvoorbeeld prima voor weer-targeting. Speel in op het sentiment en denk bijvoorbeeld aan een advertentie van een ijsje of koud biertje bij mooi weer. Of geneesmiddelen tegen verkoudheid en warme chocolademelk tijdens koude perioden.

4. Applicaties
Beperk u niet alleen tot weerapplicaties. Hoewel dit het meest logische platform lijkt, kunnen weer getargete advertenties ook uitstekend op andere apps en mobiele websites worden getoond. Met name advertenties van producten bedoeld voor een brede doelgroep zijn voor vrijwel elke applicatie geschikt. Houdt er wel rekening mee dat mobiele websites doorgaans vluchtiger worden bekeken dan applicaties.

Hele jaar effectief
"Het weer speelt in de zomer vaak een belangrijker rol. Mensen verlangen naar een warme zomer en zoeken graag de zon op. Toch is weer-targeting het gehele jaar door effectief. Waar u ijs en koud bier in de zomer toont, kunt u in de herfst paraplu’s tonen en in de winterperiode erwtensoep of rookworst," legt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace, uit.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Reclame op smartphone werkt
 Kredietcrisis staat mobiel adverteren niet in de weg
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10