24 augustus 2003 -
Veel bedrijven willen internet, intranet en email inzetten voor marktonderzoek en medewerkerstevredenheidsonderzoek. Dat blijkt uit een enquete onder ruim 450 directeuren en managers, uitgevoerd door het Haagsche Zonar Marktonderzoek.
De meeste respondenten verwachten hierdoor tijdwinst, kostenbesparing en een hogere response te realiseren.
Meer budget Zonar verwacht op basis van de resultaten dat bedrijven steeds meer onderzoeksbudget zullen vrijmaken voor online enquetes, panels en tests. Omdat online onderzoek goedkoper is dan schriftelijke of telefonische onderzoeken, kunnen veel bedrijven meer onderzoeken verrichten dan gepland of kunnen uitgestelde onderzoeken alsnog plaatsvinden.
Medewerkers- en klanttevredenheid Grote bedrijven willen online onderzoek eerst vooral inzetten voor medewerkers tevredenheidsonderzoeken, terwijl kleine bedrijven ook mogelijkheden zien voor markt- en klanttevredenheidsonderzoek. Grote bedrijven zijn daarin iets afwachtender.