Bedrijven benutten business intelligence onvoldoende
14 juli 2014 -
Slechts een fractie van de bedrijven gebruikt beschikbare technologie om reizigers te beschermen en kosten te drukken. Daarom biedt BCD Travel in een nieuwe white paper meer informatie over de mogelijkheden van business intelligence (BI) in zakenreizen.
"De technologische ontwikkelingen staan niet stil. Travel managers kunnen de nieuwe technologieën om big data te verwerken ook gebruiken om op een betaalbare manier de kosten te drukken en hun reizigers te beschermen," zegt Diederik Banken, Vice President Commercial Benelux. "Toch gebruikt maar een klein aantal van de bedrijven de mogelijkheden van BI om hun reisprogramma te verbeteren."
Wat is Business Intelligence? Business Intelligence in Travel verduidelijkt het gebruik van BI en de mogelijkheden voor zakenreizen. Deze white paper geeft voorbeelden van efficiënt monitoren, rapporteren, analyseren en voorspellen van zakenreizen. Het wordt duidelijk wat BI is, welke uitdagingen eraan gekoppeld zijn en welke stappen bedrijven moeten zetten om snel meer uit hun gegevens te halen. De white paper gaat ook in op verwante thema’s zoals voorspellende en normatieve analyses, datastandaarden, real-time gegevens, consolidatie van data uit verschillende bronnen, locatiegegevens met geocode en ongestructureerde data. "We leven in een tijd van specialisaties, waarin mensen worden aangemoedigd om taken te delegeren die buiten hun expertise vallen," zegt Banken. "Dat kan ertoe leiden dat bedrijven minder snel innoveren op gebieden die hun medewerkers nog niet onder de knie hebben."