zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

82 procent gebruikers van spaarprogramma’s kent waarde gespaarde punten niet

9 juli 2014 - Airmiles, spaarsystemen van drogisteriun en DE-spaarpunten vormen de top drie van spaarprogramma’s die Nederlanders gebruiken, zo blijkt uit onderzoek van Shopkorting.

Gebruikers die spaarpunten hebben uitstaan bij dit soort spaarprogramma’s hebben echter geen idee van de totale waarde die deze spaarpunten vertegenwoordigen. Airmiles, spaarsystemen van drogisteriun zoals Kruidvat en DE-spaarpunten zijn het meest populair onder de respondenten. Met respectievelijk 73, 62 en 41 procent staan zij bovenaan de lijst veelgebruikte spaarprogramma’s. Vooral vrouwen sparen via deze systemen. Mannen sparen meer via spaarprogramma’s van kluszaken als Karwei (43 procent) en tankstations (42 procent).


 
Aantal spaarpunten en waarde onbekend
Sparen via deze spaarsystemen is dus geliefd, maar de gebruikers kennen de waarde van de punten die ze bij deze programma’s hebben uitstaan niet. Op de vraag ‘Weet u hoeveel punten u totaal heeft uitstaan?’ antwoordt 62 procent met ‘Geen idee’. Tien Procent van de respondenten weet wel hoeveel punten hij bij een organisatie heeft uitstaan, echter sparen de meesten mensen punten bij twee tot vier organisaties. Slechts drie procent van de respondenten weet precies hoeveel punten hij totaal heeft gespaard. Ook de waarde die de spaarpunten vertegenwoordigen is bij de meesten onbekend; 82 procent weet niet hoeveel euro hij aan punten heeft uitstaan.
Ared Yelkenci, algemeen directeur Shopkorting: "Nederlanders sparen bij allerlei organisaties punten. Bijna iedere organisatie die zich op consumenten richt heeft tegenwoordig wel een of ander spaarprogramma om de loyaliteit van de klant te bevorderen. Vaak gaat dat ongemerkt. Denk aan de punten die u spaart bij u mobiele telefoonabonnement van bijvoorbeeld T-Mobile. U hebt al niet meer in de gaten dat u ze spaart en vaak bent u het zelfs helemaal vergeten. En de DE-punten die u bewust van het koffiepak afknipt, vergeet u ook weer snel als ze eenmaal achterin het keukenlaatjeliggen." Yelkenci vervolgt: "De meeste mensen weten wel hoeveel ze op hun bankrekening hebben staan, maar wat betreft de waarde van hun spaarpunten hebben ze geen idee. Terwijl dit ook kan oplopen tot een aanzienlijke spaarpot."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederland spaart massaal via spaarsystemen
 Grootste afname spaargeld ooit
 Sparende huishoudens verliezen een miljard euro per jaar
 Meeste vakantiegeld gaat naar spaarrekening
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10