zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Auto nog steeds belangrijker dan vaatwasser

27 juni 2014 - De auto wordt nog steeds als 'heilige koe' gezien. Vrijwel niets is belangrijker dan de auto. Uit eten gaan (86 procent) en de vaatwasser (84 procent) offert de Nederlandse autobezitter zo op om mobiel te blijven. Maar de band tussen autorijder en auto neemt wel licht af.

Dat blijkt uit recent onderzoek van Team Vier in opdracht van Allsecur autoverzekeringen. Het onderzoek 'De auto als heilige koe' is voor de tweede keer afgenomen, dit keer onder 513 Nederlandse autobezitters.



Daling interesse Heilige Koe
De auto is voor veel Nederlandse autorijders nog steeds een belangrijk bezit. Bijna twee derde (65 procent) van de autobezitters zou, als je ze voor het blok zet, de auto onder geen beding weg doen. Vergeleken met 2013 is dit percentage nagenoeg gelijk gebleven (67 procent). Maar de interesse voor de auto en de emotionele verbondenheid met dit voertuig nemen wel beduidend af. Doeleinden waarvoor de auto wordt gebruikt zoals vakantie, woon-werkverkeer en vrijetijdsbesteding worden minder belangrijk gevonden dan in 2013.

Emotionele verbondenheid neemt af
'Slechts' 55 procent van de Nederlanders voelt zich nog emotioneel verbonden met de auto. In 2013 was dit nog 62 procent. Soms gaat de verbondenheid zover dat de emotierijders hun vierwieler een naam geven; 'De Tank' en 'Prinses' zijn veelgehoorde koosnamen. De belangrijkste reden voor de emotionele waarde bij de auto is dat men zonder auto beperkt is in zijn of haar vrijheid (82 procent). De belangrijkste reden dat de auto niet bijdraagt aan de eigenwaarde is dat de auto enkel een manier is om van A naar B te komen (94 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf onmisbare apps voor onderweg
 Autoverkopen mei: lichte stijging ten opzichte van mei 2013
  ‘Clocks’ van Coldplay verkozen tot ultieme autoplaat
 Zuinig autorijden alleen betaalbaar voor elite
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10