zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Eén op drie consumenten voelt zich niet centraal gesteld

26 juni 2014 - Uit consumentenonderzoek van Everest blijkt dat slechts één op de drie consumenten vindt dat hij of zij daadwerkelijk centraal gesteld wordt. Dit is opvallend, aangezien de functionele tevredenheid van consumenten over financiële dienstverleners hoog is.

86 procent zegt tevreden te zijn over zaken als de gebruiksvriendelijkheid van de website en de cross-channel mogelijkheden. Deze cijfers wijzen erop dat klanten zich erbij neerleggen dat de dienstverlening voldoende is, maar niet uitmuntend.



Ruimte voor verbetering
Het bovenstaande wordt onderstreept doordat consumenten aangeven dat er binnen de functionele tevredenheid nog altijd ruimte is voor verbetering: bijna driekwart van de respondenten heeft bijvoorbeeld wel eens gegevens moeten invullen die bij de bank reeds bekend zijn. Daarnaast begrijpt een meerderheid (52 procent) niet waarom bepaalde gegevens ingevuld moeten worden. Voornamelijk de verbinding met de klant kan beter. Respondenten noemen zaken als persoonlijke benadering, snellere reactie en beter meedenken als verbeterpunten.

Betere online dienstverlening
Joost Vanstreels, portfoliomanager bij Everest, over de onderzoeksresultaten: "Financiële dienstverleners hebben de afgelopen jaren een aantal goede stappen gezet om hun online dienstverlening te verbeteren. De fundamentele vervolgstap is om de emotionele betrok¬kenheid van de klant te vergroten, deze is nu nog ondermaats. Dit kunnen zij alleen doen door een oprechte verbinding met de consument te maken, het centraal zetten van de klant moet in het DNA van de organisatie worden verweven. Dat kan bijvoorbeeld met behulp van de verbeterpunten die de respondenten zelf aangeven. Maar zorg ook altijd dat klanten verrast worden: het is belangrijk dat hun verwachtingen keer op keer worden overtroffen."

Meer onderzoeksresultaten zijn te vinden in het gratis visiepaper ‘Klantbinding in de nieuwe financiële wereld’.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Professionals financiële branche stellen tijdwinst boven klantbelang
 CRM draagt weinig bij aan klantgerichtheid
 Sales-medewerker heeft onderweg onvoldoende inzicht in actuele klantinformatie
 Organisatiebrede klantbetrokkenheid belangrijkste trend 2014
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10