zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Internetters nauwelijks bewust van risico's surfen

3 oktober 2001 - Veiligheid is voor gebruikers van internet nauwelijks een issue. Internetters zijn zich wel bewust van het gevaar van virussen, maar veel minder van risico's ten aanzien privacy, betalingen of inbraak op de computer.

Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en het ministerie van Verkeer en Waterstaat.



Minister Jorritsma van Economische Zaken en staatssecretaris De Vries van Verkeer & Waterstaat hebben op woensdag 3 oktober in Den Haag het startsein voor de landelijke campagne surfopsafe gegeven. De campagne moet de particuliere gebruiker en de MKB-ondernemer bewust maken van de noodzaak van veilig internetten en informatie verschaffen over de mogelijke maatregelen.

Op de installatie van een virusscanner en de verwijdering van onbekende e-mails na, neemt de Nederlandse internetgebruiker weinig maatregelen. Daar waar men zich bewust is van risico's, worden deze veelal als een bijkomstigheid van internetgebruik gezien. De campagne moet duidelijk maken dat gebruikers wel degelijk zelf wat kunnen doen aan de risico's, zoals virussen, computerinbraak, privacyschending en fraude. Dit komt tegemoet aan de verwachtingen van een grote groep (69 procent) thuisgebruikers, die vindt dat de overheid meer moet doen aan voorlichting hierover.

Klik hier voor de website van de campagne.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10