zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

DNA-test legt verkooptalent bloot

28 mei 2014 - Commercieel talent zichtbaar maken én ontwikkelen op basis van DNA: My Motivation Insights en InsightYou bieden een test om commerciële professionals optimaal te laten excelleren op basis van 25 jaar wetenschappelijk onderzoek naar de biologie van sales.

Bijzonder hieraan is dat het startpunt écht DNA uit speeksel is. De biologische identiteit die hierin zichtbaar is heeft vijf commerciële dimensies. Aangevuld met een psychologisch zelf-assessment wordt inzichtelijk waar iemands commerciële kwaliteiten en valkuilen liggen. En hoe deze optimaal worden benut en verbeterd. Inmiddels zijn er 1.500 commerciële professionals met een InsghtYou DNA-profiel en maakten 150 bedrijven kennis met de test.



Vier levensfases
De commerciële ontwikkeling wordt in kaart gebracht aan de hand van vier levensfasen. De eerste fase is het biologische startpunt: DNA als blauwdruk voor wie we zijn en wat we doen. In de tweede levensfase speelt de biologische ontwikkeling een belangrijke rol, en de hechtingsstijlen die erbij horen. In de derde levensfase gaat het om de persoonlijke ontwikkeling en worden voorkeuren en drijfveren gevormd. Tot slot draait het in de vierde levensfase om de professionele ontwikkeling: het commercieel fundament.
De vier bovengenoemde fases vormen een totaalbeeld van het commerciële DNA. Vijf biologische dimensies spelen een rol in dit commercieel DNA: het spotten van kansen, het aangaan van relaties en de mate van streetsmartness, moed en leiderschap.

Zelfkennis
Rob Bloemscheer, oprichter van My Motivation Insights: "Het is onze overtuiging dat iemand als verkoper wordt geboren, maar dat hij of zij pas echt kan excelleren door training en coaching. Meer zelfkennis leidt ook tot beter klantbegrip, samenwerking en groei. Van zowel de persoon als de organisatie."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis vraagt om verkooptalent
 Carrière ligt vast in de hersenen
 TAS - Verkopen in complexe omgeving
 Dé twee principes achter verkoopsucces
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10