zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Recruitmentmarkt in rep en roer

15 mei 2014 - De vaak extreem dure dienstverlening van een (externe) werving- en selectieorganisatie staat sinds de komst van RaaS (Recruitment as a Service) sterk onder druk.

Recruitment as a Service (RaaS) is online dienstverlening voor bedrijven die op zoek zijn naar nieuw personeel. Werkzoekenden kunnen via een online platform naast het gangbare (ouderwetse) cv, ook foto's,  socialmedia informatie, voorkeuren en zelfs videobeelden uploaden. RaaS heeft als voordeel dat het werven van personeel vele malen  goedkoper is voor bedrijven ten opzichte van adverteren of het inschakelen van een externe werving en selectie organisatie. Met RaaS krijgen organisaties direct hun eigen recruitmentbureau online en kunnen door de hoeveelheid informatie over de kandidaten beter een keuze maken wie zij willen uitnodigen.



Anders werven
Bedrijven moeten op zelf ook op een andere manier gaan werven volgens  Amerikaans recruitmentgoeroe Kevin Wheeler. "HR-Professionals moeten zich meer richten op communicatie via video en audio. Het gaat er namelijk om om een realistisch en representatief beeld van het bedrijf te geven."Ook in Nederland zijn er bedrijven die actief omgaan met RaaS. "Door het gebruik van met name video krijgen bedrijven en werkzoekenden wederzijds een betere indruk van elkaar, dit zorgt voor betere matches en snellere procedures," aldus Kor de Boer , online recruitment specialist  bij B2Bees Nederland. Met een verdere uitrol van RaaS lijkt de rol van de ouderwetse werving en selectie organisaties uitgespeeld.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 HR: de ‘War for talent’ blijft uit, wat nu?
 Mobiele recruitmentstrategie wordt belangrijker in 2014
 Tweederde van organisaties heeft strategisch recruitmentbeleid
 Social media zijn belangrijkste focus van recruitment in 2013
 
 
reacties
 
Thomas van Beem  |   | 
15-05-2014
 | 
18:11 uur
Een geval van: ''wij van WC Eend adviseren...''
Video's hebben zeker toegevoegde waarde binnen online recruiting, maar is zeker niet het belangrijkste instrument. Het nieuwe werven gaat veel meer over (nieuwe) media, technologie en slimmere processen.
T.J.  |   | 
21-05-2014
 | 
08:52 uur
Allemaal leuk en aardig, flitsende presentaties van je bedrijf of van jezelf. Maar voor mij is dat niet meer dan windowdressing en dus onnodig in het W&S traject. Als je wederzijdse interesse oprecht is, zorg dan snel voor een persoonlijke afspraak. Ontmoet elkaar ''live'' en ervaar wat je er beiden van vindt. Recruitment lijkt nu tot doel verworden. Het is en blijft echter gewoon een middel. Niet meer en zeker ook niet minder.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10