6 mei 2014 -
Nederlandse bedrijven verwachten dat in 2014 alle afdelingen van de organisatie steeds meer betrokken raken bij de klant. 38 procent verwacht dat dit de belangrijkste marketingtrend wordt van 2014.
Dit blijkt uit online onderzoek uitgevoerd rondom Explore Dynamics CRM dat op 27 maart in het CineMec te Ede plaatsvond. Ook de trend dat marketing steeds gepersonaliseerder en menselijker wordt scoort hoog in het lijstje. 26 procent verwacht dat dit de belangrijkste trend wordt.
Uitdagingen om de klant echt centraal te zetten
De bezoekers van het event gaven ook antwoord op de vraag wat voor hun de grootste uitdaging is om de klant volledig centraal te zetten. Meer dan de helft (52 procent) ziet een omslag in cultuur als grootste uitdaging. Ook het inrichten van de juiste IT-voorzieningen en het belang van de klant boven winst maken zetten, worden genoemd als uitdaging (met respectievelijk veertien en tien procent).
Terugblik Explore Dynamics CRM
Op 27 maart 2014 organiseerde de community van de Microsoft-partners voor het derde jaar op rij Explore Dynamics CRM in het CineMec te Ede voor ruim 550 bezoekers. Op het event kwamen marketingtrends ruim aan bod. Met keynote sessies van Alexander Klöpping, Steven van Belleghem en Microsoft en vijftien branchegerichte break-out sessies kregen bezoekers inzicht in zowel nieuwe ontwikkelingen wat betreft Microsoft Dynamics CRM, als diverse branche-ontwikkelingen. Bekijk online de presentaties en eventverslagen.