zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Award voor meest baanbrekende MVO-bedrijf van afgelopen 10 jaar

29 april 2014 - MVO Nederland grijpt haar tienjarig bestaan aan om een nieuwe prijs te lanceren: de MVO Nederland Award. Op 23 april 2014 vierde de kennis- en netwerkorganisatie voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) haar jubileum.

De MVO Nederland Award is een onderscheiding voor het bedrijf dat in de afgelopen tien jaar het meest toonaangevend is geweest op het gebied van MVO. Een jury van duurzaamheidsexperts bepaalt samen met het publiek wie de prijs wint.



Willem Lageweg, directeur MVO Nederland: "In ons jubileumjaar kijken we terug én vooruit. In het afgelopen decennium hebben wij veel ondernemers gezien, gesproken en geholpen op hun weg naar duurzaam ondernemen. Sommige van hen hebben op het gebied van MVO echt het verschil gemaakt. Die bedrijven willen we in het zonnetje zetten. Daarom reiken we de MVO Nederland Award uit aan het bedrijf dat in de afgelopen tien jaar in ons land de meest doorslaggevende rol heeft gespeeld op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarnaast hebben we het platform Ambitie 2020 opgericht om vooruit te kijken."

Duurzame impact
De jury van de MVO Nederland Award bestaat uit negen experts die hun sporen hebben verdiend op duurzaamheidsgebied, onder wie Marjan Minnesma, Herman Wijffels, Marga Hoek en Jacqueline Cramer. De jury stelt een lijst van negen genomineerden samen. Daarnaast is er een wildcard: wie de jury wil tippen over de tiende genomineerde kan op de website van MVO Nederland bedrijven voordragen. Vanaf 1 mei maakt de jury elke twee weken een genomineerde bekend. Juryvoorzitter Jan Peter Balkenende, onder wiens bewind MVO Nederland in 2004 werd opgericht: "Een van de criteria is dat het MVO-beleid van het bedrijf in de afgelopen tien jaar de toon heeft gezet in zijn sector, markt, of keten. We kijken dus niet alleen naar duurzame innovaties, maar naar integrale MVO-impact op de lange termijn."

Jury en publiek bepalen winnaar
In oktober wordt het tiende en laatste genomineerde bedrijf bekendgemaakt. Vanaf dan kan iedereen op de website van MVO Nederland zijn stem uitbrengen op een van de genomineerden. De drie bedrijven die na een maand de meeste stemmen hebben, gaan door naar de finale. Daarin bepaalt de jury wie van hen de MVO Nederland Award wint. Lageweg: "De winnaar krijgt onder meer een beeldje dat volgens de circulaire gedachte is gemaakt. Maar het belangrijkste is natuurlijk eeuwige roem: het bedrijf mag zich voor altijd winnaar van de MVO Nederland Award noemen."

Gerenommeerde juryleden
De jury van de MVO Nederland Award bestaat uit mensen die in de afgelopen tien jaar een lans hebben gebroken voor duurzaamheid: Jan Peter Balkenende, Bert van Boggelen, Jan Bom, Jacqueline Cramer, Marga Hoek, Marjan Minnesma, Henk Volberda en Herman Wijffels. Ook de jonge generatie duurzaamheidsprofessionals beslist mee over de toekenning van de MVO Nederland Award: vanuit de Young Club of Rome is Maayke-Aimée Damen vertegenwoordigd in de jury.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Verkiezing ‘MVO-manager van het jaar 2014’ van start
 Vier genomineerden ‘MVO-manager van het jaar 2013’ bekend
 In vijf stappen een geslaagd MVO-beleid
 Communicatieprofessionals onderschatten waarde MVO
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10