zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Brainstormsessies bevorderen creativiteit niet

22 juli 2003 - In theorie is brainstormen een middel om creativiteit op te roepen, maar in de praktijk lijkt het middel steeds minder vaak toegepast te worden. Het werkt namelijk niet.

Dat blijkt uit het promotie-onderzoek How the group affects the mind van de Utrechtse sociaal-psycholoog Bernard Nijstad.



Alleen of met zijn tweeën is beter
Mensen lijken alleen meer ideeënn te krijgen dan in een groep, omdat mensen in een groep meer letten op anderen dan op de eigen creativiteit. Verder geldt dat hoe meer mensen aan een brainstormsessie meedoen, hoe inefficiënter het proces wordt. Volgens het onderzoek werkt brainstormen het best met een duo. Dat is namelijk het minimale aantal dat nodig is om een groep te vormen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10