18 april 2014 -
Werkt de printer niet naar behoren? Dan geeft 36 procent van de Nederlanders de printer wel eens een verbale uitbrander. Veertien procent verkoopt de printer zelfs wel eens een klap.
Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van HP. De voornaamste redenen om te printen zijn: aangenamer lezen (52 procent) en documenten meenemen naar vergaderingen (55 procent).
Milieu sparen
Van de medewerkers die liever niet printen, zegt 40 procent dat ze het milieu willen sparen. Dat Nederlandse werknemers milieubewust printen blijkt uit het feit dat twee derde (67 procent) van de ondervraagden nooit een print bij de printer laat liggen. Een derde maakt zich wel eens schuldig aan onnodig printgedrag, zeven procent doet dit zelfs dagelijks.
Irritatie bij de printer
Bij zakelijk printen blijkt uit het onderzoek van HP dat snelheid (21 procent) en betrouwbaarheid (negentien procent) het meest belangrijk zijn. Bovendien willen werknemers dat het aantal storingen flink omlaag gaat. Ook geeft een ruime meerderheid aan niet helemaal niet tot maximaal vijftien seconden op een printopdracht te willen wachten (60,4 procent). De gemiddelde printer wordt gelukkig steeds sneller.
Printer is ontmoetingsplek
Naast snelheid en betrouwbaarheid is gebruiksgemak van groot belang. 55 procent van de werknemers geeft aan bij voorkeur een printopdracht via de PC te verzenden waarna de prints simpelweg uit de printer komen rollen. twintig procent geeft aan dat zij graag hun printopdracht fysiek via het scherm op de printer bevestigen. De printer blijkt nog altijd een belangrijke ontmoetingsplek op de werkvloer, aldus meer dan de helft (51 procent) van de ondervraagde werknemers. Bijna drie op de tien (29 procent) geven aan regelmatig productieve gesprekken te voeren bij de printer. Even wachten bij de printer levert in veel gevallen dus ook nog iets op.