zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf trends die langere levensduur smartphones verklaren

4 april 2014 - Nederland telt momenteel 8,5 miljoen smartphone-bezitters. Hoewel belangrijke introducties zoals 4G nog steeds voor verkooppieken zorgen, is het telkens aanschaffen van een nieuw toestel vandaag de dag minder vanzelfsprekend dan voorheen.

De smartphone-reparateurs van The Fixables verklaren aan de hand van vijf trends waarom smartphones tegenwoordig langer mee gaan en waarom het populairder wordt om de levensduur van het apparaat te verlengen met een opknapbeurt of reparatie. "Een goede smartphone kan makkelijk vier jaar mee." 



Vijf trends
Vijf trends die de langere levensduur en de toenemende populariteit van smartphone-reparaties verklaren:

1.Smartphones blijven langer up-to-date: Terwijl de hardware-innovaties elkaar voorheen razendsnel opvolgden, vinden de belangrijkste verbeteringen voor consumenten nu plaats binnen de besturingssoftware en de apps. Volgens onderzoekers van Gartner is het daardoor makkelijker geworden om met een ouder toestel toch ‘up to date’ te blijven. Het loont dan ook om een telefoon indien nodig te laten repareren, om zo de levensduur te verlengen.

2.Steeds meer smartphones worden simlockvrij gekocht: In 2013 schafte ruim een derde (37 procent) van alle Nederlandse smartphone-kopers een simlockvrij toestel aan, ten opzichte van 26 procent in 2012. Omdat zij na afloop van hun contract niet ‘automatisch’ een nieuw toestel krijgen aangeboden, zijn zij vaker geneigd voor een reparatie te kiezen.

3.Prijsbewuste consumenten verkiezen reparatie boven nieuwkoop: Het marktaandeel van smartphones uit het middensegment (300 tot 500 euro) is in 2013 gestegen van negentien naar 28 procent. Dit gaat ten kosten van de smartphones uit de duurste categorie, waarvan het marktaandeel daalde van 60 naar 52 procent³. The Fixables zien dat deze prijsbewuste consumenten ook gevoeliger zijn voor het kostenvoordeel dat reparatie oplevert boven nieuwkoop.

4.Repareren wordt steeds toegankelijker: Tot een paar jaar geleden was het alleen mogelijk een smartphone te laten repareren bij schimmige winkeltjes, via web shops of met tussenkomst van een provider of verzekeraar. De bezitter was zijn smartphone dan vaak wekenlang kwijt. Nu komen er steeds meer betrouwbare, professionele en transparante reparateurs op de markt, die reparaties binnen een dag en zonder afspraak uitvoeren, wat de toegankelijkheid voor consumenten ten goede komt.

5.Repareren is groen en goedkoop: Als gevolg van de duurzaamheidsrevolutie, maar ook ingegeven door de economische crisis, is het repareren van goederen aan een opmars bezig. Van kleding en meubels tot witgoed en auto’s: repareren is populair. Ook smartphones profiteren van deze trend.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Oudere zuiniger op Samsung dan jongere op iPhone
 Markt Smartphones en Huishoudelijke apparaten groeit
 Batterijduur belangrijkst bij keuze smartphone
 Zakenreizigers gebruiken hun smartphone intensief
 
 
reacties
 
Thomas  |   | 
13-01-2015
 | 
16:01 uur
Dit zijn 5 hele goede punten van The Fixables, zelf heb ik ook 2 jaar geleden een iPhone 5 gekocht voor een hele hoge prijs en simlock vrij. nadat mijn abbonement was afgelopen wou ik geen nieuwe kopen omdat ik deze telefoon nog prima vond. Na 2 jaar kwamen er wat problemen naar boven en wou ik het laten nakijken. Nu hebben we in Utrecht heel veel shady winkeltjes waar je voor een spot goedkope prijs je mobiel kan laten nachecken, maar dat zag er niet betrouwbaar uit. Mijn mobiel is een heel persoonlijke bezit van mij. daar wil ik niet zomaar iedereen in laten kijken. Ik ben toen langs Repairking geweest voor een nieuwe batterij en aan/uit knop, ik voelde me daar heel erg op mijn gemak. Hele duidelijke afspraken voor de reparatie en mooi kantoor pand. Misschien volgende keer wel The Fixables!

Groet,
Thomas
SJ Bier  |   | 
14-01-2015
 | 
08:53 uur
Het verhaal past bij die andere trend: we doen langer met onze telefoon.
Beschreven wordt niet zozeer de langere levensduur, maar de grotere bereidheid om het huidige langer te gebruiken. Ook lagere ontwikkelsnelheid heeft slechts zijdelings met levensduur te maken.
arslan  |   | 
31-05-2017
 | 
06:06 uur
Ik ging naar mmstore ik had mijn scherm beschadigd. Ik vertelde hen om mijn iphone scherm te repareren die ze me vertelden dat het 100 euro kostte en ze repareerden het scherm dankzij God en het is 4 maanden mijn iPhone scherm werkt perfect .

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10