2 april 2014 -
Denis Doeland, directeur van DDMCA, onthulde eergisteren de eerste Social Media ICT Top 100. De winnaar is Google. Microsoft en Verizon behaalden respectievelijk de tweede en derde plaats.
Met zijn reputation performance analysis (RPA) website Rankingz houdt Doeland dagelijks bij welke ict-bedrijven social media op de best mogelijke manier inzetten om onder meer engagement te bereiken. De eerste ranglijst werd bekend gemaakt tijdens de F5-sessie over engagement, georganiseerd door het pr-bureau L&DJ PR.
Online betrokkenheid
Bedrijven zetten steeds vaker in op social media ten behoeve van online betrokkenheid met klanten en prospects. Maar welke bedrijven hanteren een dusdanig goede online engagementstrategie dat ze beter presteren dan hun concurrenten? De dagelijkse prestaties van Nederlandse ict-bedrijven op social media kun je vanaf vandaag terugvinden in de Social Media ICT Top 100 van het RPA-platform Rankingz.
In deze nieuwe dynamische ranglijst worden de bedrijven iedere dag gerangschikt op de volgende criteria: Klout-score, aantal Twitter-volgers, aantal Facebook-fans en de gemiddelde buzz. Doeland: "Iedere dag weer moeten bedrijven vechten om aandacht op de tijdslijn van de klant. Doen ze dit goed dan eindigen ze hoog op onze dynamische ranglijst. De reputatie van uwmerk is dan ook iets wat u steeds moet onderhouden.’ Dit vergt een heldere doelstelling, strategie en consistentie. Bedrijven die dit goed doen zijn Google, Microsoft en T-Mobile. Zij staan dan ook bovenaan de lijst.
De Social Media ICT Top 100 is gebaseerd op de Computable Top 100, de honderd krachtigste ict-bedrijven van Nederland. Peter Keijzer, algemeen directeur L&DJ PR: "Ik verwacht dat deze social ranking een voorbode wordt van de Computable Top 100 over drie jaar. Ofwel, als u uw digitale strategie op orde hebt, kunt u ver komen."
De Social Media ICT Top 100 is te vinden op www.rankingz.com/nl/ict-100.