zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Creditmanagementsoftware steeds belangrijker

19 maart 2014 - Creditmanagement functionaliteit is binnen de meeste standaard boekhoudsoftware geen optie en blijft vaak beperkt tot een ouderdomsanalyse en een generieke aanmaning.

Functionaliteiten als klantsegmentatie, business rules, het vastleggen en controleren van een betalingsregeling of het bijhouden van klantendossiers blijven vooralsnog voorbehouden aan gespecialiseerde creditmanagement software. Ditzelfde geldt voor een goede liquiditeitsprognose en (interne) scoring van klanten op basis van diverse parameters. Doordat het voor veel ondernemers moeilijk is om aan krediet via de bank te komen, zal het belang van gedegen creditmanagement  eerder toe- dan afnemen. "Het efficiënter en effectiever managen van cashflow en werkkapitaal is dan van groot belang," aldus Gerard Bottemanne van GBNED en Marcel Wiedenbrugge van WCMConsult.



Uitgebreide functionaliteit
Op basis van het rapport wordt geconcludeerd dat leveranciers van creditmanagement software hun functionaliteit steeds verder uitbreiden en zich ook meer richten op het totale ‘Order-to-Cash proces’. Dat laatste is logisch, want feitelijk begint goed creditmanagement al met het beschikbaar hebben van een goed risicoprofiel bij de orderintake. Creditmanagement is daarom ook van belang voor marketing- en verkoopafdelingen. Cloud computing in combinatie met moderne communicatietechnieken zorgen voor een steeds betere integratie in de keten, zoals uitwisseling van informatie met derde partijen als incasso-organisaties, deurwaarders en informatiebureaus. Ook de combinatie met elektronisch factureren en het koppelen van moderne betaaltechnieken wordt genoemd als uitbreiding.  

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Creditmanager steeds belangrijker
 'Uiteenvallen eurozone onwaarschijnlijk'
 Graydon adviseert Creditmanagement op te nemen in HBO-lespakket
 'Klacht' meest gebruikt als excuus om niet te betalen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10