14 juli 2003 -
De medewerkers van het Waterbedrijf Groningen kunnen een bonus tegemoet zien, als ze vriendelijker jegens klanten worden. Dat is de directie van het bedrijf overeengekomen met het personeel tijdens onderhandelingen voor een nieuwe CAO.
De bonus bedraagt 0,5 procent van het jaarloon.
Factureringssysteem Volgens een woordvoerder van het waterbedrijf is het personeel nu zeker niet onvriendelijk voor de klanten, maar kan het wel beter. Klanten waarderen het waterbedrijf gemiddeld met het rapportcijfer 7,4. Daarmee staat het Groningse bedrijf op de onderste plaats van een ranglijst van waterbedrijven in Nederland. Een woordvoerder denkt dat dat te maken heeft met problemen met het factureringssysteem.
CAO De bonusregeling is mogelijk doordat alle waterbedrijven in Nederland in de nieuwe CAO hebben afgesproken dat bedrijven 1 procent van de totale loonsom naar eigen inzicht mogen besteden. Het Waterbedrijf Groningen heeft ervoor gekozen om de andere 0,5 procent te gebruiken om het ziekteverzuim te stabiliseren.