zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

ANWB verkozen tot beste autoverzekeraar

4 maart 2014 - Onderzoek van Goedkoopsteautoverzekering.net roept de ANWB uit tot beste verzekeraar op dit moment. Het onderzoek vond online plaats, onder 288 autobezitters en gevraagd werd naar de mate van tevredenheid over hun huidige autoverzekering.

 



Afhandeling claims en kwaliteit


Autobezitters die verzekerd zijn bij de ANWB gaven hun verzekeraar een gemiddeld rapportcijfer van een 7.7.
De ANWB kwam onder andere als beste uit de bus als het gaat om het afhandelen van schadeclaims en kwaliteit. Het indienen van schadeclaims is eenvoudig en duidelijk, consumenten geven aan goed op de hoogte te worden gehouden van de status van hun claim. Bovendien hoef je bij ANWB niet te lang te wachten tot de schade wordt uitgekeerd. De klantenservice van de ANWB scoort eveneens erg goed, maar REAAL heeft de vriendelijkste en meest beleefde werknemers die bovendien erg kundig zijn op hun vakgebied.

Consumenten vaak tevreden over hun autoverzekeraar
Er werden voor andere verzekeraars ook hoge cijfers uitgedeeld. REAAL en Allianz werden beoordeeld met een gemiddeld rapportcijfer van een 7,6. Achmea en Delta Lloyd kregen gemiddeld een 7,5, ASR kreeg een 7,4.
Over het algemeen zijn consumenten tevreden over hun autoverzekeraar. Er is dan ook geen verzekeraar die een onvoldoende scoort. Dat is ook terug te zien in het aantal klachten dat wordt ingediend, slecht 4,4 procent van de ondervraagden heeft het afgelopen jaar een klacht ingediend bij zijn verzekeraar.

Verzekerden zijn onwetend

Van alle deelnemers aan het onderzoek geeft 43 procent aan alleen een WA-verzekering voor hun auto te hebben afgesloten, 29 procent heeft een WA+beperkt Casco verzekering en 28 procent heeft hun auto Allrisk verzekerd (WA+volledig Casco). Veel consumenten zijn onwetend als het gaat om de dekking van hun autoverzekering en zelfs over de maandelijkse premie. De helft van de respondenten zegt niet te weten hoeveel geld zij kwijt zijn aan hun autoverzekering. Bovendien weet 43 procent van hen niet welke schade hun verzekering precies dekt.

Overstappen

Veel consumenten zijn nog nooit overgestapt van autoverzekeraar, 61,9 procent geeft aan altijd bij dezelfde autoverzekeraar verzekerd te zijn geweest. Toch zou 29,7 procent van de autobezitters wel overstappen bij een premieverschil van een tot tien euro. Als het premieverschil tien tot vijftien euro bedraagt is zelfs 48,4 procent geneigd over te stappen naar een andere verzekeraar. 12,5 procent wil pas overstappen als het voordeel meer dan twintig euro bedraagt. Het overige deel van de ondervraagden geeft aan niet te willen overstappen alleen vanwege prijsverschil.

Opvallend is dat een groot deel van de ondervraagden zegt gevoelig te zijn voor lokkertjes. Maar liefst 42,2 procent is geneigd over te stappen als ze bij een andere autoverzekering een cadeau wordt aangeboden, zoals een smartphone, tablet of geldbedrag.

Onderzoek
Van alle 288 deelnemers aan het onderzoek is 58 procent vrouw en 42 procent man. De gemiddelde leeftijd ligt op 27. Het onderzoek is uitgevoerd door de onafhankelijke website Goedkoopsteautoverzekering.net. De resultaten in het onderzoek zijn gemiddelden per verzekeraarsgroep.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Autobezitter ergert zich aan onderhoud
 Nederlander heeft geen idee wat auto maandelijks kost
 Autobezitter kiest bewust voor duurdere autoverzekering
 Leaserijders veiliger dan particuliere automobilisten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10