zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Concurrentie op online advertentiemarkten inzichtelijk gemaakt

28 februari 2014 - De online advertentiemarkt begint te lijken op een ratrace nu advertentiecategorieën zoals kunst & entertainment en telecom het afgelopen jaar (tussen januari 2013 en januari 2014) tot wel 60 procent concurrerender zijn geworden.

Dit blijkt uit de nieuwste Advertising Intelligence Index van Turn. Het rapport geeft waardevolle inzichten voor concurrerende marketeers voor het benaderen van hun doelgroep(en) met kosteneffectieve digital advertising strategieën.



Opwaartse prijsspiraal
Meer concurrentie leidt tot een opwaartse prijsspiraal. Volgens het rapport namen de eCPMs (effectieve kosten per duizend impressies) bij social, display en video advertenties in 2013 toe. Mobiel is hierbij de uitzondering. Doordat er steeds meer apps en mobiele websites zijn, hebben adverteerders meer mogelijkheden om hun mobiele advertentie te plaatsen. Daarom is daar, ondanks stevig toegenomen concurrentie, de prijs gedaald.
Het rapport behandelt datagedreven marketingtrends tussen januari 2013 tot januari 2014 in Amerika, Azië, Europa, het Midden Oosten en Afrika. Uit het onderzoek blijkt tevens dat er 28 procent meer gebruik wordt gemaakt van data in marketingbeslissingen. Dat zijn data die de organisatie zelf verzamelt en data die worden ingekocht bij derde partijen.

Top vijf
De top vijf wereldwijde verticale adverteerdersmarkten die in 2013 de grootste stappen hebben gezet om meer concurrerend te worden in programmatic advertising, waren volgens de Advertising Intelligence Index:
1. Kunst, entertainment en hobby’s – 60 procent meer concurrerend 
2. Reizen – 57 procent meer concurrerend 
3. Elektronica en computers – 56 procent meer concurrerend 
4. Financiële diensten – 52 procent meer concurrerend 
5. Telecom – 51 procent meer concurrerend 

De sectoren die tussen januari 2013 en januari 2014 juist minder concurrerend werden zijn:
1. Sport en recreatie – 121 procent minder concurrerend
2. Sieraden – 55 procent minder concurrerend
3. Kantoorbenodigdheden – 46 procent minder concurrerend
4. Auto’s – 41 procent minder concurrerend
5. Onroerend goed – 29 procent minder concurrerend

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis bedreigt ook online advertentiemarkt
 Cookiewet raakt branche in portemonnee
 In zes stappen naar een succesvolle SEA-campagne
 Online marketing in B2B in 2014 relevanter dan persoonlijk contact
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10