zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bereik mobiele advertenties verdubbeld

24 februari 2014 - Het bereik van mobiele advertenties is begin dit jaar bijna verdubbeld, vergeleken met 2013. Dit blijkt uit het Citrix Mobile Analytics Report voor het eerste kwartaal van 2014. Hieronder de meest opvallende resultaten uit het onderzoek.

Het aantal mensen dat wordt bereikt met mobiele advertenties is ten opzichte van 2013 bijna verdubbeld. Op dit moment ontvangt nog slechts één op de twintig mobiele gebruikers video-advertenties. Citrix verwacht dat dit aantal sterk zal gaan groeien, onder meer door de introductie van auto-play voor video-advertenties door Facebook in december 2013. Wat opvalt, is dat 59 procent van de respondenten denkt dat mobiele advertenties niet meetellen voor hun maandelijkse databundel.



Mobiele gezondheidsapps zijn populairder dan ooit
Gezondheidsapps groeien het snelst van alle soorten apps. De populairste gezondheidsapps hebben betrekking op fitness en hardlopen, afvallen en voeding. Citrix voorspelt een toename van de impact van gezondheidsapps op het dataverkeer door de populariteit van wearable devices zoals Nike+, FuelBand en Pebble.

Mobiele gebruikers zijn gek op spelletjes
68 procent van de respondenten is licht verslaafd aan tenminste één van de spelletjes op hun mobiele device. Tien procent van de mobiele gebruikers speelt spelletjes via hun mobiele netwerk, Citrix verwacht dat dit aantal zal stijgen.

Sociale netwerken zien toename in video’s
De introductie van Vine en de integratie van video in Instagram (Facebook) hebben een groot aandeel gehad in de groei van het aantal gedeelde video’s. De gedeelde data op sociale netwerken bestaat nu voor 32 procent uit video, foto’s zorgen voor 63 procent van het dataverkeer, en tekst 5 procent.
"Het Mobile Analytics Report geeft inzicht in mogelijke valkuilen voor netwerken en kansen om mobiele gebruikers zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn," aldus Mark Davis, senior director of Product Marketing, Service Provider Platforms bij Citrix. "Het kan daarom worden beschouwd als een ‘early warning’-systeem voor mobiele providers, marketingafdelingen en klantenservices. Veel gebruikers verwachten dezelfde prestaties van hun mobiele device als wanneer ze gebruik maken van bijvoorbeeld een vaste computer. Maar een goede gebruikerservaring is pas het begin. Operators kunnen gebruik maken van de onderzoeksresultaten en op basis daarvan hun dienstverlening aanpassen." 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele advertentiecampagnes scoren hoog op herkenning en waardering
 Explosieve groei in volume mobiele aankopen rond feestdagen verwacht
 Altijd, overal en veilig toegang tot mobiele apparaten = vooruit denken
 Delen van productinformatie online is ‘tweede natuur’ geworden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10