Vijf dingen die u niet moet doen als u zakelijk flirt
21 februari 2014 -
De meeste mensen die zich voorgenomen hebben iets te veranderen in hun gedrag, vallen na een paar weken doorzetten toch weer terug in hun oude patroon. En geef ze eens ongelijk. Want MOETEN we niet al zoveel in ons leven?
Na al het moeten wordt het eens tijd voor een lijstje met dingen die we vooral NIET moeten doen! En gelukkig hebben we hier in 2014 nog genoeg weken de tijd voor. In dit artikel geeft Flirt Company tips hoe u het gevoel van iets moeten kunt verminderen en meer aandacht voor uzelf creëert.
1. Stop met uzelf anders voordoen dan u bent
Een van de grootste uitdagingen in het leven is uzelf zijn. Of dit nou in een volle kroeg is met mensen die in uw ogen nog mooier en populairder zijn dan u of tijdens een business event, waar u zich omringt voelt met topondernemers die elke maand een nieuw succes te vieren hebben. Altijd maar weer dat vergelijken… Stop hiermee! U bent die ander niet, maar bedenk ook: die ander is niet zoals u. U heeft uw eigen kwaliteiten en unieke eigenschappen waarmee u zich onderscheidt van de rest. Die pakt niemand u af. En daarbij… het enige wat u kunt verkopen is uzelf. Wees dus geen slap aftreksel van een ander, maar wees u unieke zelf!
2. Stop met focussen op wat er mis gaat
Niets is zo onaantrekkelijk als mensen die constant beren op de weg zien: "Dat kan ik toch helemaal niet?", "O, dat moeten we zeker zelf weer regelen?" of "Die klant kiest toch nooit voor ons". Focus u in plaats daarvan op dat wat u wilt dat er gebeurt! Neem zelf het heft in handen en laat u niet leiden door negatieve gedachten. Stop met dippen (denken in problemen) en start met dimmen (denken in mogelijkheden). Positief denken is de sleutel tot succes!. Want zelfs daar waar de deur gesloten lijkt, kan hij met een beetje positieve wonderolie vast ook weer op een kiertje komen te staan. Wat als we de vragen nou eens anders stellen… Wat zijn de vaardigheden die ik WEL bezit?, HOE is …. eigenlijk geregeld? of Wat KUNNEN we eraan doen om het hart van die klant te winnen?. Dat klinkt toch een stuk aantrekkelijker?
3. Stop met iedereen aandacht te willen geven
Hoe zou het zijn als u iedereen die waardevol voor u is, u de volle aandacht kunt geven? Dat u er echt voor ze bent en dat u samen volop kunt genieten van vriendschap, liefde of op zakelijk gebied een mooie samenwerking? Onmogelijk? Nee! Het betekent alleen dat u keuzes moet maken. Bedenk eens hoeveel tijd u besteedt aan zaken die u eigenlijk helemaal niet zo waardevol vindt. U zult verbaasd zijn hoeveel dat is. Deze versnipperde aandacht leidt uiteindelijk tot helemaal GEEN aandacht. Om doelen te bereiken (bijv. contacten onderhouden, mensen ontmoeten), of dat nou op persoonlijk of op zakelijk gebied is, zult u focus moeten hebben. Focus geeft richting en focus geeft uiteindelijk voldoening.
4. Stop met kiezen voor de makkelijkste weg
De grootste geschenken van het leven liggen buiten uw comfortzone. Wilt u vooruit komen dan zult u risico’s moeten nemen. Frederick Wilcox, een Engels professioneel footballer, zei ooit: ‘you can’t steal second base and keep your foot on first base’. Dwing uzelf dus om af en toe buiten de kaders van uw comfortzone te stappen. Daardoor ervaart u, voelt u, leeft u.
5. Stop met het wegcijferen van uzelf
In het contact maken met anderen is het belangrijk om uw aandacht en uw focus op de ander te richten. Met oprechte aandacht toont u interesse en laat u zien dat de ander waardevol is. Maar dat betekent niet dat u andermans behoefte voorop moet stellen. Het gaat hierbij om balans. Denk aan de ander, maar denk ook aan uzelf! Bovendien, door ook uzelf aandacht en liefde te geven, wordt u alleen maar een fijner persoon voor de buitenwereld. De eerste stap in het (zakelijk) flirten gaat dan ook over uzelf: Wees de persoon die u wilt ontmoeten.
Gewoon stoppen met je te laten leven door angst en onzin. Al die schema blabla heeft niets bijgedragen aan een betere wereld. Kortom, stoppen met alles aan te nemen wat men je denkt te leren en aan zit te praten. Allemaal goedkope marketing omdat de mens nu eenmaal een verzamelziekte heeft. Gratisssssss bij aankoop van 3 kg onzin een mooie handzame tas. En ja hoor weer een zooi rommel erbij. Eens leren jezelf te zijn en niet al die crap van anderen aannemen die niets anders creëren als tegenwerking en je leven aan gort trekken. Kopen kopen kopeeeeeeeeeeeeennnnnnnn