zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Oudere zuiniger op Samsung dan jongere op iPhone

18 februari 2014 - Nederlanders boven de 40 hebben vaker een Samsung mobieltje en een tablet, terwijl de iPhone vooral populair is onder jongeren tot dertig jaar. Ouderen zijn ook zuiniger op hun smartphone. Ze doen er gemiddeld een jaar langer mee en hebben bijna nooit schade,

Zes op de tien Nederlandse jongeren tot twintig jaar beschadigen hun toestel daarentegen. De meesten door het te laten vallen. Dat blijkt uit een onderzoek onder Nederlandse smartphonebezitters dat Smartphonehoesjes.nl heeft laten uitvoeren. De onderzoekers keken vooral naar de verschillen in gebruik tussen mannen en vrouwen en tussen de verschillende leeftijdscategorieën.


De meeste Nederlanders kopen hun mobieltje via internet (45,2 procent). Slechts een derde gaat nog naar de winkel, al doen vrouwen dat iets meer dan mannen. Die kopen weer vaker online of krijgen hem via hun werk.

Samsung
Het populairst is de Samsung. Ruim 43,3 procent van de Nederlanders heeft een smartphone van het Koreaanse merk, terwijl de iPhone van Apple het met een marktaandeel van 27,5 procent moet doen. Van de andere merken voert HTC de ranglijst aan met 9,4 procent en hebben ooit populaire merken als Sony (6,0 procent), Nokia (4,4 procent) en BlackBerry (1,8 procent) nog maar een klein marktaandeel.
Apple is het populairst bij mensen tussen de zestien en 30 jaar. Van die groep heeft een op de drie een iPhone. De meeste Samsung-gebruikers zijn tussen de 41 en 60 jaar oud. Van hen heeft 47 procent er zo een. Opmerkelijk is dat ook het bezit van een tablet toeneemt naarmate Nederlanders ouder worden. Van de jongeren tussen de 16 en 20 heeft minder dan de helft (44,4 procent) een tablet. Bij mensen tussen 41 en 50 jaar neemt dat toe tot 68,5 procent en bij 60-plussers is het zelfs 72,4 procent.
Hoewel driekwart van de Nederlanders inmiddels een beschermend hoesje heeft aangeschaft, ontstaat de meeste schade (75 procent) door de smartphone te laten vallen. Mannen hebben vaker schade dan vrouwen (38,2 tegen 36,1 procent). Zij hebben vaker een verbrijzeld scherm dan vrouwen (12,6 tegen 9,3 procent), terwijl vrouwen vaker waterschade hebben dan mannen (7,0 tegen 4,8 procent). iPhone-bezitters hebben weer vaker schade dan Samsung-gebruikers (41 tegen 34 procent), bijvoorbeeld een verbrijzeld scherm (37 tegen 28 procent).

Zuinig op toestel
Hoe ouder de Nederlander, hoe zuiniger hij of zij is op zijn toestel, zo blijkt uit het onderzoek. Van de groep smartphonegebruikers tussen de zestien en 20 jaar krijgt 60,4 procent schade aan zijn mobiel. Bij de Nederlanders tussen de 21 en 30 jaar is dat al gedaald naar 48,1 procent. Het zuinigst zijn de 60-plussers, van wie slechts 9,7 procent schade krijgt.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Grip krijgen op tablets en smartphones op de werkvloer in vijf stappen
 Batterijduur belangrijkst bij keuze smartphone
 Generatie Y zegt traditionele telefoongesprek vaarwel
 Strandbezoek leidt tot extra waterschade smartphones
 
 
reacties
 
Eelco L  |   | 
18-02-2014
 | 
14:32 uur
Op zich niet raar dat bij jongere mensen de telefoon eerder schade heeft. Zij zijn toch dagelijks op pad voor school en/of werk en gebruiken de telefoon ook vaker dan ouderen.
mmstore webshop  |   | 
26-08-2022
 | 
08:13 uur
Op zich niet raar dat bij jongere mensen de telefoon eerder schade heeft. Zij zijn toch dagelijks op pad voor school en/of werk en gebruiken de telefoon ook vaker dan ouderen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10