zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kortingswebsites positief effect op aankoopproces

17 februari 2014 - Kortingswebsites zorgen bij meer dan de helft van de online shoppers voor niet geplande aankopen. Tevens blijken deze websites bij 52 procent van de online shoppers de doorslaggevende factor te zijn om tijdens het online winkelen te kiezen voor een nieuwe of andere retailer, zo blijkt uit Amerikaans onderzoek.

Maurice Buijs, oprichter van ActiePagina.nl, legt uit dat wanneer online shoppers een aankoop willen doen, ze tot aan het winkelmandje blijven zoeken naar de beste deal en hierdoor open staan voor invloeden van andere retailers. Het onderzoek laat zien dat kortingswebsites op drie manieren voordelen bieden voor retailers:


- ze introducerenmerken bij klanten, 52 procent van de shoppers maakt kennis met een nieuwe retailer door kortingswebsites;
- ze houden retailers in de race als consumenten op zoek zijn naar de beste prijs, 98 procent van de online shoppers gebruikt deze sites om promoties van retailers te vergelijken;
- ze zorgen bij 53 procent van de online shoppers voor niet geplande aankopen.

Besparen
Kortingswebsites zijn volgens Buijs een onmisbare schakel in het veranderende consumentengedrag: "Kortingswebsites helpen consumenten besparen op hun online aankopen en dat maakt deze websites aantrekkelijk." Maar volgens Buijs bieden deze websites niet alleen voordelen voor consumenten. "Uit Nederlands onderzoek blijkt dat 42 procent van de Nederlanders een extra product toevoegt aan hun online winkelmandje om gebruik te kunnen maken van een kortingscode. Hierdoor kunnen kortingswebsites ervoor zorgen dat er voor een hoger bedrag bestellingen worden geplaatst, wat weer gunstig is voor de retailer."

Kortingscode
Naast de eerder genoemde niet geplande aankopen, zorgt het gebrek aan een kortingscode voor het afbreken van de aankoop bij meer dan een kwart (28 procent) van de Nederlanders. Want ook al is de shopper trouw aan een retailer, hij of zij is nog trouwer aan de eigen portemonnee.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes op de tien Nederlanders ‘besmet’ met online koopjesjacht-virus
 Nederlanders dol op korting
 Mannen gedragen zich online hetzelfde als vrouwen
 Liever korting dan een kus
 
 
reacties
 
Anja  |   | 
13-05-2014
 | 
20:21 uur
Interessant artikel over Nederlandse kortingswebsites. Zelf hebben we in België (Vlaanderen) hier ook dit gevoel, maar nog geen case over opgezet.

De reacties van klanten gaan alvast die richting uit want ze betalen minder en de webshops hebben een interessant extra kanaal om hun producten te communiceren.

Ze 'verliezen' dan wel een commissie, maar het is niet alsof Google Adwords, Facebook Advertising of zelfs SEO gratis zijn. Er is nu eenmaal een marketingbudget nodig en daar passen kortingswebsites perfect in.





REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10