zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Outsourcen maakt tijd en geld vrij voor innovatie

27 januari 2014 - Het outsourcen van bestaande systemen en afdelingen wordt door 64 procent van de directeuren van alle Nederlandse verzekeraars gezien als hét middel om run-off kosten te drukken. Als minder tijd en energie hoeft te worden gestoken in beheer van bestaande portefeuilles kan op innovatie worden gefocust.

Dit is de belangrijkste conclusie van een onderzoek dat  Infosys afgelopen najaar heeft gehouden onder Nederlandse verzekeraars. Outsourcing wordt dan ook door 70 procent van de directeuren serieus overwogen in hun strategie, maar 60 procent geeft aan hiervoor nog geen geschikte partner te hebben gevonden.



Tijd en geld
Innovatie stond centraal op een seminar in The Oyster Club, georganiseerd door Infosys in samenwerking met haar Nederlandse partner ITDS. Om aandacht te kunnen geven aan thema’s als ‘digitale strategie’ en ‘Big Data’ moet tijd en geld vrij gemaakt worden. Outsourcing is een efficiënte manier om deze middelen beschikbaar te krijgen.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  IT-manager wil minder fte’s IT-beheer
 Outsourcing nog steeds dé manier om op IT-kosten te besparen
 Zeven misverstanden over outsourcing
 Robotisering van automatisering plaatst outsourcing in totaal nieuw perspectief
 
 
reacties
 
Remco  |   | 
27-01-2014
 | 
10:34 uur
Waar men geneigd is te denken kostenbesparing bij uitbesteding zitten de voordelen juist op het vergroten van snelheid & slagkracht. De focus wordt namelijk verlegt van dagelijkse operatie naar toekomstige. Dit draagt bij aan kwaliteit, effectiviteit en het onderscheidend vermogen.
Ps. Ook in NL zijn er stevige uitbestedingpartners zoals Bosch in Nijmegen voor mensintensieve dienstverlening.
Remco  |   | 
27-01-2014
 | 
10:38 uur
Waar men geneigd is te denken kostenbesparing bij uitbesteding zitten de voordelen juist op het vergroten van snelheid & slagkracht. De focus wordt namelijk verlegt van dagelijkse operatie naar toekomstige. Dit draagt bij aan kwaliteit, effectiviteit en het onderscheidend vermogen.
Ps. Ook in NL zijn er stevige uitbestedingpartners zoals Bosch in Nijmegen te vinden voor mensintensieve dienstverlening.
Annette van Engelen  |   | 
27-01-2014
 | 
15:27 uur
Als de outsourcingspartner ook nog voorloper is op het gebied van innovatie binnen zijn vakgebied is het niet alleen kostenbesparend maar vooral efficiencyverhogend en biedt het de organisatie duidelijk meerwaarde. Het innovatiemes kan zo aan twee kanten snijden.

Overigens: al eens aan outsourcing van coaching gedacht?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10