Zesde editie Young Professional of the Year groots van start
20 januari 2014 -
Voor de zesde keer organiseert de InterCompany Association (ICA) de verkiezing voor Young Professional of the Year. Op donderdagmiddag 16 januari was de kick-off van deze verkiezing.
Dit jaar hebben veertien bedrijven zich aangemeld om te strijden om de verkiezing. De deelnemende bedrijven zijn: ASR, Philips, EY, Thales, TNO, Accenture, Ordina, ING, Eiffel, Tata Steel, Royal HaskoningDHV, Stork, ING-IM en FrieslandCampina. Het is dé kans voor de verschillende bedrijven om hun young professionals letterlijk een gezicht te geven binnen de organisatie, maar ook een podium te bieden naar buiten toe.
De weg er naartoe
Een verkiezing is niet mogelijk zonder kandidaten. Tot 31 december zijn alle bedrijven intern druk bezig geweest om de juiste kandidaten te selecteren die de organisatie mogen vertegenwoordigen op de landelijke verkiezing. Naast kandidaten is een verkiezing pas mogelijk als het er een organisatie achter staat. Achter de schermen wordt hard gewerkt door een zevental jonge ambitieuze young professionals om de verkiezing tot een groot succes te maken. Tenslotte is een verkiezing pas mogelijk als er financiële middelen zijn. We zijn als commissie dan ook hard op zoek naar sponsors. Dit kan een financiële bijdrage zijn in ruil voor exposure en andere uitingen of een product dat gesponsord wordt. Denk aan de rode loper of de champagne die te sponsoren is op de finale. Alle mogelijkheden zijn bespreekbaar.
De verkiezing
Dit jaar heeft de verkiezing een nieuwe vorm, waarbij verbinding en samenwerking centraal staan. Er wordt dit jaar niet één winnaar gekozen, maar een heel team dat beschikt over lef en inzicht. Aan de hand van een aantal criteria worden de teams en kandidaten getoetst en gewogen door de jury. De kandidaten worden beoordeeld tijdens de verschillende activiteiten: de kick-off, twee expeditie dagen, een informele base camp dag en de eindpitch. Meer informatie over het exacte programma wordt later bekend gemaakt.