zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Grote verschillen websitesnelheid meest verhandelde AEX-fondsen

16 januari 2014 - Fugro, Air France-KLM en Shell voeren de top drie aan als het aankomt op een snelle laadtijd van hun website. Van de gehele top 25 van de meest verhandelde AEX-fondsen, loopt de prestatie flink uiteen, zo toont de tweede AEX Internet Performance Barometer.

Philips en KPN nemen respectievelijk de vierde en vijfde plek in bezit. Zowel Fugro als Air France-KLM zijn nieuwkomers in de lijst dit jaar. In de vorige Barometer stond KPN nog op de eerste plek met een laadtijd van 0,414 seconden. De Barometer is een initiatief van TriMM. De AEX Internet Prestatie Barometer wil antwoord geven op de vraag wat de online prestatie is van de 25 meest verhandelde fondsen op de beurs. Van 15 november tot en met 15 december zijn hiervoor metingen verricht.



Grote verschillen
Marc Woesthuis, directeur bij TriMM, concludeert aan de hand van de meetgegevens dat er ook dit jaar weer grote verschillen zijn in de top 25. Opvallend, want de laadtijd van een website is nog steeds belangrijk. "We zien wel degelijk verbetering in de performance van de top 25 op de beurs. Maar nog steeds zijn veel van de Nederlandse corporates niet bezig met de snelheid van hun platform wereldwijd. En dat terwijl in veel onderzoeken snelheid als één van de belangrijkste afhaakredenen bij een website bezoek wordt genoemd," aldus Woesthuis.

Mobiel
Helemaal met de explosieve stijging in mobiel bezoek is snelheid wederom een belangrijke factor. Op een telefoon of tablet springen afwijkende laadtijden meer in het oog doordat de beschikbare bandbreedte regelmatig veel lager is.
Ook voor niet-mobiel gebruik kan gesteld worden dat bij een pagina die langzaam laadt, de kans groot is dat de websitebezoeker zijn heil ergens anders zoekt. Daarbij komen sitebezoekers van over de hele wereld bij veel Nederlandse corporate bedrijven. Een site mag dan wel meteen op het scherm verschijnen in bijvoorbeeld Nederland, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat dat in de Verenigde Staten of bijvoorbeeld Azië ook het geval is. Want, bedenk zelf, wat gebeurt er als de concurrent de snelheid wel op orde heeft?

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 AEX-bedrijven zetten weg omhoog niet door
 Betere prestaties AEX-bedrijven
 AEX bedrijven verliezen concurrerend vermogen
 Jaarverslagen te eenzijdig gericht op financiële prestaties
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10