zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders dol op korting

14 januari 2014 - Uit de eerste editie van de jaarlijkse barometer van ActiePagina.nl over het gebruik van kortingscodes, blijkt dat negen op de tien Nederlanders het afgelopen jaar gebruik heeft gemaakt van een kortingscode op internet.

42 procent van de Nederlanders voegt soms zelfs een extra product toe aan het online winkelmandje om gebruik te kunnen maken van een korting. En als de consument geen kortingscode heeft, breekt ruim een kwart (28 procent) de aankoop af.



Geld besparen
Uit de barometer blijkt dat naast prijzen vergelijken en kortingscodes ook het gebruik van een klantenkaart en het kopen van tweedehands artikelen populaire manieren zijn om geld te besparen. Onderhandelen in de winkel over de prijs wordt door een op de tien Nederlanders gedaan, en dan voornamelijk door de mannen (68 procent).

Plezierig winkelen
Nederlanders zien het gebruik van een kortingscodes niet alleen als noodzaak, maar ervaren het tevens als een manier om plezierig te winkelen en krijgen er voldoening van. Acht procent van de Nederlanders gebruikt zelfs meerdere keren per maand een online kortingscode. En als de consument geen kortingscode heeft, stelt een derde de aankoop uit en maar liefst 45,1 procent koopt het product uiteindelijk helemaal niet.

Directe korting
Uit de barometer blijkt dat vermindering van de europrijs voor Nederlanders het meest aantrekkelijk (49,6 procent) is. Vervolgens ziet de consument graag een procentuele korting (21,7 procent) en gratis verzending (14,1 procent). Een gratis geschenk werkt vooral goed bij vrouwen. Maar liefst 64 procentvan de vrouwen laat zich hierdoor verleiden tegenover 36 procent van de mannen.
Volgens Maurice Buijs, oprichter van ActiePagina.nl zijn kortingscodes een eenvoudige en gratis oplossing die past bij het veranderende consumentengedrag. "De komst van e-commerce in de late jaren ’90 heeft de manier waarop Nederlanders hun aankopen doen ingrijpend veranderd. Consumenten hebben verschillende manieren om tot de beste prijs- kwaliteitsverhouding te komen en kunnen gemakkelijk prijzen vergelijken," aldus Buijs.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Lonen 2014: velen gaan erop vooruit
 Mannen gedragen zich online hetzelfde als vrouwen
 Liever korting dan een kus
 Periodieke superkorting verovert vaste plek in e-commerce
 
 
reacties
 
Eelco L  |   | 
14-01-2014
 | 
12:11 uur
Het blijft mooi om te zien hoe gevoelig we zijn voor marketing. Er is eens onderzoek gedaan naar het effect van gratis verzenden. Zelfs als de originele prijs duurder is zonder gratis verzending, werkt dit nog steeds beter dan dat de prijs inclusief verzendkosten goedkoper is.

Kortingscodes  |   | 
29-09-2019
 | 
12:20 uur
Ik hoor heel vaak: Mooie kortingscodes website hoor! Ze zijn echt gek op korting!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10