zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omnichannelstrategie vraagt om investering in klant

12 december 2013 - Voor een effectieve omnichannelstrategie is het noodzakelijk dat organisaties de omslag maken van een product- naar klantgerichte organisatie. Klanten willen niet alleen zelf kiezen via welk kanaal ze informatie tot zich nemen en vragen stellen, maar ook op elk kanaal dezelfde beleving ervaren.

In de praktijk betekent dit dat interne processen moeten worden aangepast. Door deze te stroomlijnen en klantinformatie te integreren in een centraal klantbeeld, kunnen bedrijven de operationele efficiency verhogen en klanten beter en eenduidig bedienen. Dit stelt Human Inference in haar laatste whitepaper.



Veeleisende klanten
De klant wordt steeds veeleisender en verwacht van dienstverleners dat welk kanaal zij ook kiezen, zij altijd dezelfde persoonlijke en relevante ervaring hebben. Een klant ziet geen verschil tussen on- en offline of mobiel, dus organisaties moeten er zorg voor dragen dat er ook geen verschillen merkbaar zijn. Een klant die via de website een vraag stelt, wil de status van die vraag ook in kunnen zien vanaf zijn smartphone. Om hier efficiënt op in te spelen, moeten organisaties de omslag maken van product- naar klantgericht. Dit kan alleen wanneer ook in de interne processen de klant volledig centraal staat.

Centrale database
"In de praktijk zijn organisaties nog lang niet altijd zover dat klantinformatie uit verschillende systemen geïntegreerd is in één centrale database," zegt Jeroen Vis, Account Manager bij Human Inference. "Een centraal klantbeeld is echter een voorwaarde om aan de veranderende wensen en eisen van de klant te kunnen blijven voldoen. Een centraal klantbeeld voorziet medewerkers altijd realtime van de meest actuele en volledige informatie uit de verschillende systemen, zonder dat dit de werking van de onderliggende systemen verstoort. Daarnaast zijn er geen ellenlange implementatieprocedures en miljoeneninvesteringen nodig om de doelen voor een centraal klantbeeld te bereiken. In drie stappen en vier maanden kunnen bedrijven gaan van het in kaart brengen van het probleem naar het beschikbaar stellen van een centraal klantbeeld.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Y zegt traditionele telefoongesprek vaarwel
 Steeds meer marketingprojecten in de cloud
 Data Driven Marketing essentieel voor zakelijk succes
 E-mailmarketing krijgt belangrijkere positie in de marketingmix
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10