zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Lage verandersnelheid organisatie grootste belemmering self-directed customer

28 november 2013 - De belangrijkste reden dat financiële instellingen nog niet inspelen op de self-directed customer is de lage verandersnelheid van organisaties. Dit blijkt uit onderzoek van Hyarchis onder ruim 400 professionals binnen de financiële branche.

31 procent van de ondervraagden geeft aan dat het innovatietempo dermate laag is, dat dit een belemmering vormt bij het aanpassen van hun diensten aan de self-directed customer. De self-directed customer is een klant die onder andere niet tevreden is met de traditionele one-size-fits-all benadering en iemand die graag zelf wil bepalen hoe en wanneer hij geholpen wordt.



Stroeve omgang
Uit het onderzoek blijkt ook dat de cultuur van financiële organisaties (negentien procent) in de weg staat. Daarnaast zijn het ontbreken van kennis en vaardigheden (zestien procent) en ontoereikende IT-systemen (vijftien procent) belangrijke oorzaken van de stroeve omgang met deze klant die nieuwe eisen en behoeften heeft. Financiële instellingen die voorop willen lopen op het gebied van innovatie, betrekken hun klant bij het gehele proces. Deze trend is steeds meer in opkomst en kan het verschil te maken tussen een succesvolle en niet-succesvolle marktbenadering.

lage verandersnelheid
Sybrand Jongejans, algemeen directeur bij Hyarchis: "Het is interessant dat uit ons onderzoek blijkt dat de lage verandersnelheid één van de belangrijkste knelpunten is bij het omgaan met de self-directed customer. Om als financiële organisatie voorop te blijven lopen, is het belangrijk dat men de klant meer centraal zet en meegaat met deze innovatie. Organisaties doen er daarom goed aan om de knelpunten bij zichzelf na te gaan en deze aan te pakken. Zo wordt er vrij baan gemaakt voor innovatie en groei.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Participerend leiderschap toverwoord voor succesvolle organisaties
 HR-branche onvoldoende voorbereid op toenemende complexiteit
 CFO’s voor het eerst weer meer optimistisch over economische vooruitzicht
 Innovatie stimuleert groei ondanks crisis
 
 
reacties
 
Raymond  |   | 
28-11-2013
 | 
10:25 uur
Best Sybrand,
Wat een interessant onderzoek, met nog interessantere resultaten. De knelpunten zijn een bevestiging van wat wij zien in de praktijk.

Weinig organisaties onderkennen ze zelf. En daarna is het moeilijk om er daadwerkelijk werk van te gaan maken.

Doet mij altijd denken aan de 10.000-uurs vraag: Iedereen wil wel Olympisch kampioen zijn… maar wil je het ook wórden. Wil je 10.000 uur investeren in training en ontwikkeling om het echt te zijn?

M.a.w; organisaties zouden allemaal 'High-performers' willen ZIJN. Maar wat ga je er vandaag nog aan doen om het ook te worden? En jouw klant te werven en te behouden?

Ons antwoord is meestal; investeer in het beschikbare potentieel in de huidige workforce. Maar meer nog in het Onbenutte potentieel! Dat ligt verscholen achter die 19% cultuur!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10