15 november 2013 -
Onderzoek van Solden.be onder 3401 bezoekers blijkt dat mannen en vrouwen geïnteresseerd zijn in kortingen voor dezelfde soort webshops. Zowel mannen als vrouwen tonen de meeste belangstelling voor websites die kleding aanbieden.
Tegen de verwachting in bezochten mannen relatief gezien bijna net zo vaak webshops die kleding verkopen als vrouwen. Van alle bezoekers ging ruim 70 procent naar kledingwebshops, voor mannen lag dit percentage op 58 procent en voor vrouwen op 57 procent. Overigens komen er meer vrouwen dan mannen op Solden.be. Hieruit kan geconcludeerd worden dat vrouwen vaker online shoppen dan mannen, of dat vrouwen vaker naar aanbiedingen en kortingscodes op zoek zijn.
Kledingwebshops blijken populairst
Na de kledingwebshops is het warenhuis Bol.com bij mannen en vrouwen het meest in trek. Vervolgens werd er vooral naar webshops gesurft die fotoartikelen verkopen. Het op drie na populairste onderdeel verschilt wel voor mannen en vrouwen. Mannen gaan naar telecomwebshops en vrouwen naar speelgoedwinkelwebshops. De producten die mannen en vrouwen uiteindelijk in de webshops aanschaffen verschillen natuurlijk wel aanzienlijk. Zo zullen vrouwen wellicht veel boeken en dvd’s kopen bij Bol.com, terwijl mannen er de nieuwste game aanschaffen.
Mannelijke 65 plusser vaakst over tot aankoop
Opmerkelijk is dat de jongste generatie, die toch met een laptop in de wieg geboren is, niet het actiefst bleek te zijn op de aanbiedingswebsite. Een verklaring hiervoor kan zijn dat de jongste generatie minder te besteden heeft en daarom minder winkelt. De meeste mannelijke en vrouwelijke bezoekers zijn tussen de 25 en de 34 jaar oud. Ook verrassend veel 65-plussers kopen online.