zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Explosieve groei in volume mobiele aankopen rond feestdagen verwacht

11 november 2013 - Adobe heeft de resultaten bekend gemaakt van zijn laatste Digital Index, waarin op basis van data-analyse voorspellingen worden gedaan over het aankoopgedrag in Europa en de VS in de feestmaanden november en december 2013. Voor Europa is de verwachting dat 12,4 procent van alle online aankopen wordt gedaan via mobiele apparaten, een groei van 68 procent ten opzichte van vorig jaar. In Nederland wordt naar verwachting 10,5 procent van alle aankopen via smartphone of tablet gedaan.

Naar verwachting verloopt in de VS veertien procent van de aankopen in november en december via mobiele apparaten, een groei van 40 procent ten opzichte van vorig jaar. Als de verwachtte groeipercentages in Europa en de VS zich voortzetten dan zal het percentage mobiele aankopen in Europa in 2014 gelijk zijn aan de VS, of deze zelfs iets overstijgen.



9 december
Adobe verwacht dat de hoogste online verkoopomzet in Europa wordt gerealiseerd op 9 december. Op deze datum zullen de bruto verkoopcijfers 2,74 keer hoger zijn dan het dagelijks gemiddelde in 2013. Voor Nederland ligt de online verkooppiek naar verwachting op 16 december, wanneer 1,74 keer meer wordt verkocht dan het dagelijks gemiddelde in 2013. De piek in online shopping ligt voor geheel Europa in de week van 9 tot en met 13 december wanneer 1,42 keer meer wordt aangekocht dan op een gemiddelde verkoopdag in 2013.

Mobile shopping
"De snelle groei van mobile shopping in Europa moet voor retailers een duidelijk signaal zijn dat een goede mobiele strategie geen luxe is, maar een wezenlijk onderdeel van hun succes," zegt Mark Phibbs, vice president of EMEA Marketing, Adobe. "Hoewel tablets in veel gevallen drie tot vijf keer meer online sales generen voor retailers dan smartphones, zien we retailtransacties via smartphones in alle onderzochte Europese landen sterker groeien dan de retailtransacties op tablet. Deze ontwikkeling wordt ongetwijfeld ingegeven door de introductie van smartphones met een groter scherm. Retailers moeten zich er dus van bewust zijn dat in een mobiele strategie niet alleen tablets maar ook smartphones moeten worden meegenomen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel betalen enthousiast ontvangen
 IT-managers bezorgd over beveiliging bij mobiele strategieën
 Nederlanders meest afhankelijk van mobiele telefoon
 30 procent meer kwaadaardige software op mobiele telefoons
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10