7 november 2013 -
Dat de ontvangst een belangrijke rol speelt bij de uitstraling van hun bedrijf, daar zijn zes van de tien managers van overtuigd. Toch investeren diezelfde managers nauwelijks in hun receptiemedewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Receptel, zo schrijft 6Minutes.be. Ruim de helft van de managers zorgde de afgelopen drie jaar niet voor een opleiding en is dit evenmin van plan in de nabije toekomst.
Driekwart van de bedrijven voert bovendien nooit kwaliteitscontroles uit van de receptie. Ze letten niet op het correct handelen van receptionisten of hun contact bezoekers, noch op de tevredenheid van die bezoekers over de ontvangst.
Goede ontvangst
"Bedrijven onderkennen onvoldoende het belang van een goede ontvangst," meent Isabelle Hamel, business unit manager bij Receptel. "Veel receptionisten halen niet eens het organigram van een bedrijf. Gelukkig is er verbetering op komst. Zo wordt het takenpakket van receptionisten uitgebreid. Ze combineren hun werk bijvoorbeeld steeds meer met office managementtaken. Daarbij valt te denken aan het organiseren van vergaderingen en het plaatsen van bestellingen maar ook aan administratieve ondersteuning en gebouwbeheer."
Bron:6minutes.be