zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument krijgt invloed op bedrijfsstrategie

25 oktober 2013 - Een meerderheid van de CEO’s wereldwijd is bereid om consumenten te betrekken bij de ontwikkeling van zakelijke strategieën. Eén op drie zegt tegelijkertijd echter bang te zijn dat het bestuur geen echte voeling meer heeft met de consument. Dat is de conclusie van een onderzoek van het IBM Institute for Business Value onder meer dan 4.000 directieleden in ruim 70 landen. Express.be vat samen.

De onderzoekers stelden vast dat 60 procent van de chief executives van plan is om in de loop van de volgende drie tot vijf jaar consumenten rechtstreeks te betrekken bij nieuwe ontwikkelingen. Op dit ogenblik zou 43 procent van de chief executives dit naar eigen zeggen al doen. Zinvol, want bedrijven die met consumenten samenwerken hebben 54 procent meer kans op betere prestaties. "Bedrijven schakelen steeds meer over naar open, collaboratieve en interactieve modellen," zegt Bridget van Kralingen, vice-president van IBM Global Business Services. "Er worden steeds meer muren afgebroken om consumenten de kans te bieden zich actief te engageren bij het uitbouwen van zakelijke modellen en strategieën."



Consument betrekken
Volgens de respondenten heeft alleen de raad van bestuur nog een grotere invloed dan de consumenten. Pas daarna volgen het operationeel management en de algemene bedrijfsstrategie. Vooral digitale kanalen worden naar voor geschoven als platformen om de consument bij de toekomststrategie van de onderneming te betrekken. Bovendien wordt opgemerkt dat het noodzakelijk zal zijn om fysieke en digitale kanalen te integreren. Wel waarschuwt 54 procent dat de consument als individu moet worden benaderd en niet als categorie of marktsegment.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Acht bouwstenen voor succesvolle strategie-implementatie
 Management mist IT-kennis voor bepalen bedrijfsstrategie
 Organisaties kennen hun klant nog niet goed genoeg
 Onzekere toekomst verlamt strategievorming bedrijven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10