Meeste werknemers zitten nauwelijks op social media onder werktijd
21 oktober 2013 -
Het merendeel van de werknemers bevindt zich niet tot nauwelijks op social media tijdens hun werk, blijkt uit onderzoek van Jobbird.com. Werknemers bevinden zich onder werktijd amper op social media: 30 procent van de ondervraagde werknemers bevindt helemaal niet op social media tijdens hun werkdag en 33 procent geeft aan dat dit nul tot vijf keer betreft. Ook vindt een deel van de ondervraagden social media iets voor in de pauze (elf procent).
Slechts een klein deel van de in totaal 511 ondervraagde werknemers checken onder werktijd actief hun social media accounts. Het onderzoek van Jobbird.com wijst uit dat werknemers zich zo weinig op social media bevinden tijdens hun werk omdat ze dit niet eerlijk vinden tegenover hun baas. Actief zijn op social media wordt gezien als een vrijetijdsbesteding, als iets wat je niet onder werktijd hoort te doen.
Stagnatie
Eerder deze week bleek uit onderzoek van ING al dat voor het eerst sinds de opkomst van social media het gebruik in Nederland stagneert. Het vertrouwen in social media bleek afgenomen met acht procent ten opzichte van vorig jaar.