zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Waardering belangrijker dan salaris

3 oktober 2013 - Werkgevers zijn door de crisis genoodzaakt hun personeel te vragen om salaris in te leveren. Werknemers vinden het salaris helemaal niet meer zo belangrijk, zij vinden het veel belangrijker om waardering voor hun werk te krijgen. Waardering wordt vaak over het hoofd gezien, maar anno 2013 willen mensen horen dat hun inzet de moeite waard is. Zo blijkt uit Europees onderzoek van StepStone .

30 procent van de werknemers gaat  op zoek naar een andere baan omdat ze bij hun huidige werkgever niet genoeg erkenning krijgen voor hun bijdrage. Managers onderschatten dit vaak.  Werknemers vinden dat het hoogste management hier meer aandacht aan moet besteden. Waardering zou bijvoorbeeld getoond kunnen worden door middel van een beloningsprogramma, maar ook een woord van dank of alleen een schouderklopje kan al volstaan. Geld is blijkbaar minder belangrijk voor werknemers dan vaak wordt aangenomen. Slechts 28 procent van de ondervraagden vindt hun salaris een reden om op zoek te gaan naar een andere baan. Doorontwikkeling en carrièreperspectieven scoren overigens nog hoger als redenen om op zoek te gaan naar een andere functie.



Positieve coaching
Het is als werkgever dus erg belangrijk om waardering te tonen aan werknemers.  Hierdoor zullen werknemers zich prettiger voelen op hun werk en dit heeft weer een positieve invloed op hun werkprestaties. Ook gaan  ze hierdoor minder snel op zoek naar een andere baan, waardoor het bedrijf kosten bespaart op werving en het inwerken van nieuw personeel. Mirjam Aardoom van StepStone Nederland, geeft aan dat positieve coaching van werknemers zich altijd terugverdient. "Door waardering uit te spreken richting personeel creëert u niet alleen een positieve vibe binnen het bedrijf, ook zijn ze sneller geneigd om net dat beetje extra te geven. Op het moment dat uweet dat uw werk of inspanning gewaardeerd wordt vindt u het vaak geen probleem om wat langer te blijven om nog iets af te maken."

Over het onderzoek
Het onderzoek van Stepstone is gehouden in zeven Europese landen: Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Nederland en Zweden. Aan 798 organisaties werd hun mening gevraagd over wervingsprocessen en 21.262 werkzoekenden deelden hun ervaringen over het zoeken naar een baan.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse werknemer wil liefst geld in het kerstpakket
 Luisterend oor belangrijker dan financiële beloning
 Nederlandse managers meeste vertrouwen op afstand
 Laat uw passie niet uw neergang zijn
 
 
reacties
 
Henk van Ouwerkerk  |   | 
4-10-2013
 | 
11:40 uur
Wel vreemd. Het ene artikel gaat over: 'Geld motiveert mannen het meest'

(Klik hier)

En nu dit weer. Anyway, 't zal wel... :)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10