zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Smartphonegebruik in auto meer geaccepteerd dan in vergaderzaal

26 september 2013 - Hoewel de boetes torenhoog zijn, vindt ruim een derde van de Nederlanders het acceptabel om iets op te zoeken op de smartphone tijdens het autorijden. Dat is opvallend, zeker in relatie tot het gebruik van de smartphone tijdens een vergadering. Slechts twintig procent van de Nederlanders ziet dat als acceptabel. Dat blijkt uit onderzoek van QlikTech.

In het onderzoek is ruim 550 Nederlandse consumenten gevraagd welke situaties − van kerk tot wc − zij wel of niet acceptabel vinden om informatie op de smartphone op te zoeken.



Vrouwen vinden informatie zoeken minder acceptabel
Uit het onderzoek blijkt verder dat het smartphonegebruik onder jonge mensen (tot 29 jaar) minder ingeburgerd is dan verwacht. Met name vrouwen uit deze leeftijdscategorie vinden het opzoeken van informatie met de smartphone in verschillende situaties een stuk minder acceptabel dan mannen. Zo vindt 31 procent van de jonge mannen het geen probleem om in de bioscoop informatie op te zoeken op de smartphone, tegenover twaalf procent van de jonge vrouwen. Daarnaast vindt 84 procent van de jonge mannen het prima om de smartphone te gebruiken tijdens het werk of op school, terwijl dat bij de jonge vrouwen maar 53 procent is.

Informatie zoeken tijdens vergadering
"In welke situatie we ons ook bevinden, het lijkt steeds normaler te worden om onze smartphone of ander mobile device erbij te pakken wanneer we iets willen weten. Daarom vind ik het ook zo opvallend dat slechts twintig procent van de Nederlanders het acceptabel vindt om tijdens een vergadering informatie op te zoeken. Steeds vaker willen we juist tijdens een vergadering de meeste actuele cijfers inzien, analyses maken of ad hoc informatie opzoeken. We willen deze informatie dan ook niet meer aangeleverd krijgen via een statische PowerPoint-presentatie, maar via interactieve dashboards. Daarmee kunnen we direct nieuwe analyses uitvoeren en sneller beslissingen nemen. Dit wordt ons technisch steeds makkelijker gemaakt, dus ik verwacht dat de acceptatie van mobile devices in de toekomst zeker zal toenemen," aldus Vincent Peters, RVP & MD Benelux, Eastern Europe, Russia & CIS en MEA bij QlikTech.

QlikTech schreef een whitepaper over hoe mensen goede beslissingen nemen en de rol van informatieanalyse hierbij.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Strandbezoek leidt tot extra waterschade smartphones
 Zes types app-gebruikers en hun profielen
 Telefoon blijft regelmatig aan in vliegtuig
 ‘Mobile’ oriënteren op een baan gebeurt steeds vaker
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10