16 juni 2003 -
Autofabrikant BMW gaf in 2002 20 procent meer uit aan communicatie dan in het jaar daarvoor. Met succes. Terwijl de automarkt wereldwijd terugliep, scoorde BMW in 2002 een afzetstijging van 5 procent.
De Duitse concerns BMW, Henkel en Unilever doen wat veel bedrijven nalaten: ze investeren flink in marketing en communicatie tijdens recessietijd. Marketingdeskundigen beweren dat investeren in economisch slechte tijden dubbel en dwars wordt terugverdiend als het weer wat beter gaat. Daarover bericht Marketing Online.
BMW In 2002 gaf het bedrijf 20 procent meer uit aan communicatie dan in het jaar daarvoor. En met succes. Terwijl de automarkt wereldwijd terugliep, scoorde BMW in 2002 een afzetstijging van 5 procent. Ook nu wordt volop geïnvesteerd in campagnes voor de Z4, de nieuwe 5-serie en de X3.
Henkel Ook Henkel wil zijn omzet dit jaar met 4 procent verhogen, en heeft daartoe het marketing- en communicatiebudget met 'meer dan 4 procent' verhoogd. Met name de merken Persil, Fa, Schwarzkopf en Diadermine zullen zeer stevig ondersteund worden.
Unilever Unilever zet in op de succesmerken zoals Axe. Ook investeert het bedrijf meer in de marketing van ijsproducten. De levensmiddelenfabrikant spendeert dit jaar een 15 procent extra in reclame voor de merken Magnum, Cremissimo en Langnese.
Bron:Marketing Online