Shortlist bureaus bekend voor de Volkskrant Creative Press Challenge
11 september 2013 -
De Volkskrant maakt bekend wie plaatsneemt in de jury en welke reclamebureaus worden uitgenodigd om mee te doen aan de Creative Press Challenge. Een competitie die reclamemakers uitdaagt om terug te keren naar de kern. Terug naar één idee gevat in één briljante advertentie voor Free Press Unlimited, een goed doel dat de redactie na aan het hart ligt.
De winnaar krijgt een exclusief interview in de Volkskrant. Daarnaast wordt het winnende werk geproduceerd, geplaatst in de Volkskrant en ingezonden naar Cannes.
De juryleden
De deskundige jury bestaat uit Leon Willems (CEO Free Press Unlimited), Chris Buur (chef ‘V’ de Volkskrant), André Matarazzo (Executive Creative Director Sid Lee), Alvaro Sotomayor (Creative Director W+K Amsterdam) en David Snellenberg (Owner Dawn). De juryleden bepalen samen, voornamelijk op basis van de kracht van het idee, de winnaar.
Shortlist bureaus
Bij een selectie van 40 reclamebureaus viel gisteren voor de Creative Director(s) een uitnodiging op de mat. Zij worden door Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant, gevraagd om hun meest veelbelovende talent te selecteren voor deelname aan de Creative Press Challenge. Dit talent kan zich tot en met 29 september met een unieke inlogcode registreren via de site.
Eén extra wildcard
Er is nog één extra wildcard beschikbaar gesteld. Creatieven werkzaam bij een Nederlands reclamebureau kunnen tot en met vrijdag 13 september een briljante mail sturen naar info@creativepresschallenge.nl om kans te maken op deze wildcard.