zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen zoeken tijdens lunch nieuwe hamer, vrouwen een nieuw topje

23 augustus 2013 - In de ochtend hebben we andere behoeften dan in de avond. Dit is ook duidelijk terug te zien in ons (online) zoekgedrag. Beslist.nl analyseerde gebruikersdata van drie miljoen (geanonimiseerde) bezoekers, om te achterhalen welke producten op welk tijdstip en op welke dag éxtra gewild zijn.  Zowel per dagdeel als per dag van de week zijn duidelijke verschillen te zien.

Zo wordt de ochtend besteed aan het zoeken van gezondheidsproducten of nieuw gereedschap, terwijl in de avonduren naar schoenen en camera's wordt gezocht.



Opmerkelijke trends
Voor vrijwel iedere productgroep zijn er één of meerdere dagen waarop de vraag groter, of juist kleiner is. Schoenen zijn hierop echter een uitzondering. De zoektocht naar een nieuwe aanwinst voor de schoenenkast duurt de hele week.
De maandag is in bijna alle productgroepen het drukst, behalve bij camera's, speelgoed en vooral meubels. Dit laatste vergelijk je op zondag, wellicht om het op de ‘offline’ meubelboulevard bekeken meubilair nog even online op te zoeken.
Het zoeken naar speelgoed gebeurt veel na schooltijd (tussen 15:00 en 17:00 uur), maar toch ook wel als de meeste kinderen al naar bed zijn, na 20:00 uur.

Gezondheidsproducten en bikini's
Bikini's en gezondheidsproducten zijn elkaars tegenpolen. In de ochtend en rond de lunchtijd zoekt men verhoudingsgewijs 30 procent vaker naar gezondheidsproducten. Bikini's worden daarentegen 's middags en 's avonds twintig procent vaker bekeken.

Zoeken in de tijd van de baas
Tijdens de lunchpauze zoeken mannen naar gereedschap en barbecues. Vrouwen zoeken op dit moment naar gezondheidsproducten. Aan het eind van de middag zijn DVD's, schoenen, mobiele telefoons en vooral bikini's het populairst.

Avondproducten
Aan het begin van de avond zoeken vrouwen nog steeds naar een nieuwe bikini, maar schakelen daarna over naar mode en schoenen. Ook naar meubilair en camera's wordt vooral wat later op de avond gezocht, terwijl erotische producten 's nachts verhoudingsgewijs het populairst zijn.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 On- en offline verkoopkanalen versterken elkaar onvoldoende
 Online Nederlander alleen goed te benaderen tijdens het shoppen
 Nederlander shopt regelmatig tijdens werktijd
 Kantoortijd = shoptijd
 
 
reacties
 
Toolware Gereedschap  |   | 
26-11-2013
 | 
09:54 uur
Via Google kwam ik terecht op dit artikel. Al was het niet geheel waar ik naar op zoek was, verscheen er een lach op mijn gezicht toen ik las dat mannen op zoek zijn naar gereedschap.
Toolware Gereedschap  |   | 
26-11-2013
 | 
09:54 uur
Via Google kwam ik terecht op dit artikel. Al was het niet geheel waar ik naar op zoek was, verscheen er een lach op mijn gezicht toen ik las dat mannen op zoek zijn naar gereedschap.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10