Nederlandse bedrijven steeds populairder bij internationale stagiairs
7 augustus 2013 -
Globalplacement ziet grote toename in de belangstelling van internationale studenten in een stage bij Nederlandse bedrijven. Van de Europese landen waar internationale studenten graag stage zouden lopen, staat Nederland, na Engeland, op de tweede plaats. Goede beheersing van de Engelse taal en de vriendelijke Nederlandse cultuur zijn voor internationale studenten de belangrijkste pre’s.
Steeds meer studenten in de wereld, in 2013 120 miljoen, volgen graag hun stage in het buitenland om hiermee hun cv te verrijken. Nu blijkt dat 35 procent van deze studenten aansluitend aan hun stage binnen het bedrijf een aanbieding krijgt voor een vaste aanstelling, is de noodzaak om te kiezen voor een leuk en aansprekend bedrijf groter dan voorheen.
Win-winsituatie
Rob Kriegsman, directeur van Globalplacement, geeft een mooi voorbeeld van een win-winsituatie tussen een Nederlands bedrijf en een internationale student; "Bedrijven willen meer globaliseren en een internationale student is ideaal voor het uitvoeren van prospects onderzoek, social media activiteiten of klant – relatie onderhoud binnen bedrijven/markten uit hun land van herkomst. Bovendien werkt u als bedrijf mee aan een stukje verbetering van de wereld, als meer mensen met elkaar in harmonie kunnen werken."