zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier manieren om een nep-Rolex te herkennen

1 augustus 2013 - Rolex verkoopt jaarlijks 700.000 uurwerken. Maar omdat het Zwitserse luxehorlogemerk een van de meest prestigieuze ter wereld is, worden elk jaar naar schatting 2.000 keer meer valse exemplaren van dit statussymbool aan de man gebracht, weet Express.be.

In een interview met het persagentschap Bloomberg geeft horlogehandelaar David Duggan vier tips om snel te weten te komen of u een echt of een vals exemplaar in handen hebt.



1. Goedkope imitaties zijn herkenbaar aan de secondewijzer. Die stuttert van seconde naar seconde in afgebroken bewegingen, terwijl dat bij een echte Rolex in één onafgebroken, vloeiende beweging zonder tikgeluid gebeurt.

2. Door goedkope en lichtere materialen weegt een net-Rolex minder dan een echte. 

3. Het opwindmechanisme van een valse Rolex heeft meestal een wat primaire kroon om de seconden en uren aan te passen. De kroon van de echte Rolex daarentegen is een van graveringen en groeven voorzien ambachtelijk kunstwerkje.

4. Een echte Rolex heeft een ingebouwde cyclopische lens die de datumaanwijzing vergroot. Omdat dit moeilijk na te maken is, zullen namaakexemplaren dit normaal gezien niet hebben, waardoor de datum dezelfde grootte heeft.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   10 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Porsche- en Audi-rijders krijgen de meeste snelheidsbekeuringen
 Tien gladde verkooptrucs
 Manager wil vaak Duitse auto
 Bentley en Ferrari zijn voor paupers
 
 
reacties
 
Willem  |   | 
1-08-2013
 | 
19:06 uur
Ik herken ze vaak aan de drager; hoe harder ze pochen, rammelen en showen hoe nepper ze zijn.
Het pleps met de afgekloven nagels en slechte manieren herken je direct. De man en zijn klokje zijn nep. Overigens geldt dit ook voor de dames en echte dames.
Senne Sultan  |   | 
5-08-2013
 | 
11:04 uur
@Willem... pleps = plebs...
sjaak  |   | 
27-08-2013
 | 
00:21 uur
ja ja 700.000 echte en 2.000 keer MEER dus 1.4 MILJARD neppers per jaar ?? Denk dat ze bedoelen 2 keer zoveel. Immers 1.400.000 valse exemplaren is meer geloofwaardig
Carlo  |   | 
8-09-2013
 | 
16:25 uur
Deze vier manieren zijn allemaal onzin! Dat van die zwaarte ten eerste, de zwaarte van een klokje is zeer gemakkelijk aan te passen. Schroefdeksel open en een kwestie van een beetje metaal of een zwaarder deksel toevoegen en klaar is kees. Veelal chinese, automatische horloges hebben tegenwoordig een sekondewijzer die traploos loopt, evenals het loepje die ze er standaard al in hebben zitten. En die vergroot gewoon hoor, niks aan de hand. de echte verschillen zitten veel verfijnder. De chinesen weten echt wel wat ze doen qua replica's. Ook zij hebben tientallen jaren ervaring opgedaan in het namaken van deze veel te dure zwitserse uurwerken. Gewoon bij de Rolex of Breitling dealer navragen bij twijfel, en niet op deze bovenstaande tips ingaan.
Job te Pas  |   | 
10-09-2013
 | 
09:47 uur
@Willem, inderdaad, nep-managers die het van hun verpakking en domineer-truukjes moeten hebben laten zich zo ook herkennen.
Deschepper andre  |   | 
18-02-2014
 | 
14:34 uur
Mr Carlo.Wyze woorden die u daar spreekt,maar kom zelf by topwinkels moet je al uitkyken.
Arie  |   | 
9-03-2014
 | 
23:24 uur
Ik heb geen Rolex en ik wil geen Rolex. Reden? Omdat ik het zonder uitzondering afschuwelijke horloges vind. Allemaal van die kitscherige apparaten zijn.
Zelf draag ik al 30 jaar een strakke Omega Seamaster. Af en toe een nieuwe batterij en hij gaat weer probleemloos.
Deschepper  |   | 
11-03-2014
 | 
18:48 uur
Beste bedankt om de mail zeer goed om te weten. grt andre.
Rick  |   | 
10-05-2015
 | 
14:16 uur
Het moeten wel geavanceerde Chinese fabrieken zijn wil je horloge onderdelen vervaardigen.Bij namaak is het probleem vaak dat er goedkope en minderwaardige metalen gebruikt worden.Maar tegenwoordig wordt echt alles gekopieerd incluis medicijnen wat natuurlijk levensgevaarlijk is bij inname.
ruud  |   | 
11-05-2015
 | 
11:16 uur
Ach, wat je als fabrikant aan de samenleving als (duur) statussymbool (me too) wilt verkopen zegt niets over de persoon. Origineel of imitatie..whatever.
Het is het ''botox'' gedrag om bij een groep te horen. Zeg maar Linda, Mary, Vanessa, Leontien, Gerard en Helwegen Louis Vuinis ton personen. De '' heilige graal'' van volstrekte innerlijke ontevredenheid met zichzelf.
Tsja..wat je laat zien...wordt gevolgd.

Nep managers met...dasspelden, witte sokken en een briltouwtje en kabbelend kontwater.😂

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10