zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

ASN Bank meest betrouwbare financiële dienstverlener

8 juli 2013 - Klanten van ASN Bank zien hun bank als verreweg de meest betrouwbare van alle financiële dienstverleners, blijkt uit de Bank- en Verzekeringsmonitor 2013 van de Persgroep Advertising. Ook Interpolis en de Rabobank worden door hun eigen klanten overwegend goed beoordeeld. De beleving van klanten is over het algemeen positiever dan het imago bij het brede publiek.

Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 3.000 lezers van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool. Klanten van ASN Bank hebben een zeer positief beeld van hun bank. ASN Bank is in hun ogen, naast


betrouwbaar, ook het meest geloofwaardig, klantgericht, duurzaam, eerlijk, onderscheidend en behulpzaam. Niet-klanten beoordelen ASN Bank minder positief dan klanten, met name op de aspecten geloofwaardigheid en klantgerichtheid.

Interpolis
Interpolis wordt tevens goed beoordeeld en door haar eigen klanten gezien als een betrouwbare,
geloofwaardige dienstverlener. Net als bij ASN Bank hebben niet-klanten een minder positief oordeel dan
klanten, vooral wat betreft geloofwaardigheid.

Rabobank
Klanten van de Rabobank zien hun bank als betrouwbaar, stabiel, duurzaam en bereikbaar. Bij de Rabobank is deze positieve klantbeleving vergelijkbaar met het imago bij het brede publiek; ook niet-klanten beoordelen de bank hoog op deze aspecten.

Top tien
De top tien meest betrouwbare financiële dienstverleners (volgens klanten), ziet er als volgt uit:
1. ASN Bank
2. Interpolis
3. Rabobank
4. Univé
5. Centraal Beheer Achmea
6. Zilveren Kruis
7. Ohra
8. ING
9. ABN AMRO
10. Nationale Nederlanden

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Social media voor financiële dienstverleners: wees niet te voorzichtig
 Ook financiële dienstverleners denkt: ‘Herstel in eerste helft 2010’
 Financiële dienstverleners gaan onzorgvuldig met toptalent om
 Turbulente wereldmarkt drijft uitbestedingen financiële dienstverlener
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10