27 mei 2003 -
Geen wonder dat spam (ongewenste reclame-email) nauwelijks uit te bannen is: er wordt grof geld mee verdiend. 7,1 miljard dollar om precies te zijn.
Dat maakte de Direct Marketing Association bekend, die hiermee het belang van e-mail als marketingmethode wil onderstrepen.
Spam werkt! Volgens de DMA heeft 36 procent van de Amerikanen met een emailadres wel eens de portemonnee getrokken naar aanleiding van een aanbod per email. Daarbij werd per transactie gemiddeld 168 dollar uitgegeven. Met andere woorden: hoe vervelend mensen spam ook vinden, soms brengt het ze toch in verleiding...
Spammers dragen niet bij aan de kosten Overheden overal ter wereld zijn op zoek naar wettelijke mogelijkheden om spam aan banden te leggen, deels omdat inmiddels de helft van alle e-mailverkeer spam is, zonder dat spammers iets bijdragen aan de kosten van de netwerken. Ook softwareleveranciers proberen op hun eigen manier wat aan spam te verdienen, namelijk door middel van anti-spam software.