4 juni 2013 -
Gezond eten blijkt geen hype, maar een duurzame trend: mensen zijn zich steeds meer bewust van het belang van goed eten. Ook bij bedrijven is de trend doorgedrongen; de kroket krijgt steeds minder een prominente plek, groente en fruit worden meer aangeboden.
Oprichter van de Buurtboer Caroline van der Lande: "Bedrijven omarmen steeds meer het belang van gezonde lunches. Ze beseffen dat een snelle hap achter de computer niet alleen ongezond is voor de werknemer, maar uiteindelijk ook voor het bedrijf."
Gezonde bedrijfslunch resulteert in lagere kosten
Niet alleen voorziet een gezonde lunch in de behoefte van de werknemer, ook heeft deze trend een positieve uitwerking op kostenbesparing bij bedrijven. Amerikaans onderzoek onder 1.500 werknemers laat zien dat gezondheidsinterventies van bedrijven, zoals het stimuleren van gezond eten, een positief effect hebben op de werkprestatie van werknemers én dat het verzuim aanzienlijk daalt. Ook overgewicht neemt af en daarmee gaat een daling van (medische- en verzuim)kosten van zo’n 80 euro per werknemer per jaar gepaard.
Met de kroket verdwijnt ook de werknemer uit de kantine. Doorgeslagen en naieve zorgzaamheid van personeelmensen die niet beseffen dat er andere, veel nuttiger zaken te doen zijn voor het personeel.
Een broodje kroket is overigens minder ongezond dan een broodje gezond leert een korte zoektocht met google.
jente
|
|
4
-
06
-
2013
|
08
:
55
uur
tsja- wat is nou gezond. Tarwe schijnt ook al niet meer goed te zijn -- spelt is de gezonde variant. Koolhydraten ook allemaal schrappen. Allemaal aan de shakes? Betutteling ten top-- zijn we dan zelf niet meer in staat om te denken? Komen ze dan thuis ook langs om te kijken? Toe nou....