zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kwaliteit data struikelblok bij vertrouwen in financiële instellingen

31 mei 2013 - Data Management helpt financiële instellingen bij het herstellen van het klantvertrouwen. Dat concludeert Human Inference op basis van een analyse van recente onderzoeken naar de status van het klantvertrouwen in financiële instellingen en de kwaliteit van data bij deze organisaties.

Het realiseren van een centraal klantbeeld met behulp van een Master Data Management (MDM) oplossing helpt financiële instellingen de kwaliteit van hun data te verbeteren en realtime inzicht te krijgen in hun klant. Hierdoor kan ingespeeld worden op individuele wensen en behoeften van de klant, waarmee het klantbelang voorop staat en de loyaliteit van klanten toeneemt. 



Klantvertrouwen
Omdat de afgelopen jaren slecht nieuws over financiële instellingen de voorpagina’s heeft gedomineerd, heeft Human Inference diverse onderzoeken geanalyseerd om de huidige status van het klantvertrouwen in kaart te brengen. Zo blijkt uit de Forrester ‘Customer Advocacy 2011: How Customers Rate European Banks’ bijvoorbeeld dat slechts 29 procent van de 24.000 Europese respondenten gelooft dat de bank in hun belang handelt. Dit staat in schril contrast met de ontwikkeling dat klanten steeds hogere verwachtingen hebben van hun dienstverleners, zoals blijkt uit onderzoek van Service Check en Human Inference. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de datakwaliteit van financiële instellingen ondermaats is. 

Klanten zijn geen nummers
Winfried van Holland, CEO van Human Inference: "Klanten zijn geen nummers die procesmatig behandeld willen worden. Met een MDM-oplossing worden processen gestroomlijnd en wordt tegelijkertijd de klant het uitgangspunt van de dienstverlening. Een centraal klantbeeld voorziet medewerkers realtime van de meest actuele en volledige informatie uit verschillende bronsystemen, zonder dat de werking van de onderliggende systemen verstoord wordt. Daarnaast helpt de inzet van een MDM-oplossing ook bij het goed en flexibel doorvoeren van risicomanagement, governance en compliance regels. Zo vangen financiële instellingen twee vliegen in één klap: het klantbelang staat voorop en organisaties zijn eenvoudiger in staat te voldoen aan wet- en regelgeving." 

Human Inference heeft haar bevindingen en conclusies verzameld in de gratis te downloaden whitepaper ‘Van proces naar persoonlijk: met vertrouwen naar klantbelang. Financiële instellingen mede menselijk gemaakt met een centraal klantbeeld’.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf redenen om over te stappen op een Converged Data Center Infrastructure
 ‘Intelligente kaarten onmisbaar bij Big Data’
 Vijf grote informaticathema’s voor de komende maanden
 Twaalf actiepunten voor het beheer van uw Big Data
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10