25 mei 2003 -
Directeuren en managers zijn het roerend met elkaar eens: een goed relatienetwerk is belangrijker dan de prijs of kwaliteit van dienstverlening. Ruim 80 procent van de leidinggevenden antwoordt dat op de vraag 'Hoe belangrijk is een relatienetwerk?'?
Dat blijkt uit een online opiniepeiling op deze site. 250 respondenten gaven hun mening.
Kwaliteit en prijs Maar acht procent van de ondervraagden vindt dat kwaliteit zichzelf wel verkoopt en nog geen zeven procent vindt relaties maar van beperkte waarde, omdat klanten bij een lagere prijs gemakkelijk overstappen naar de concurrent. Vier procent van de respondenten weet het niet of heeft hier geen ervaring mee.
Zakelijke relaties blijven zeer belangrijk. Ik ben wel benieuwd hoe de cijfers er nu uit zien. We zitten nu eenmaal in een crisis en er wordt waarschijnlijk sneller overgestapt als ergens anders de prijs aantrekkelijker is.
Hierdoor worden de relaties die je hebt met je afnemers nog belangrijker.