zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Voorzichtige groei zakenreizen in 2013

21 mei 2013 - De wereldwijde vraag naar zakenreizen groeit traag maar gestaag. Dat stelt Advito in een nieuwe kwartaalupdate van de Industry Forecast voor 2013.Terwijl de vraag in de meeste regio’s stijgt, neemt die in de Verenigde Staten wat af. Dit komt door de strenge bezuinigingsmaatregelen van de overheid, zo schrijft Zakenreis.nl.

Voor de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) is het moeilijker om conclusies te trekken: grote bedrijven verminderen het aantal zakenreizen om kosten te besparen, kleinere ondernemingen investeren nu juist meer. Door een langetermijnrelatie aan te gaan met leveranciers kunnen bedrijven de prijzen gedeeltelijk drukken, aldus Advito.


Advito baseert haar voorspellingen op internationale analyses zoals die van het IMF, maar ook op lokale parameters en boekingsgegevens van zusterbedrijf BCD Travel. De Industry Forecast biedt bedrijven een indicatie van het budget dat ze moeten reserveren voor vliegtickets en hotelovernachtingen. Weten of de economie de prijzen in een bepaalde markt doet stijgen of dalen kan goed van pas komen bij de onderhandelingen met leveranciers. 

Vliegtickets: Midden-Oosten is de uitzondering

De prijzen voor vervoer blijven langzaam stijgen. Door lokale economische factoren stelt Advito haar verwachtingen in sommige regio’s iets naar beneden bij. Grote uitzondering hierop is het Midden-Oosten. Door de strategische ligging wordt de regio steeds belangrijker als hub voor vluchten naar Azië. Advito verwacht bijna een verdubbeling in de prijsstijging: van vijf naar negen procent. 

Hotels: onderhandelen werkt

De hotelprijzen blijven eveneens gestaag stijgen, hoewel Advito ook hier de verwachtingen naar beneden heeft bijgesteld: van acht naar vijf procent. Het advies van Advito is om te blijven onderhandelen. Sommige hotels verhogen niet alleen de kamerprijs, maar rekenen ook extra’s als ontbijt of Wi-Fi door. Onderhandelen loont echter: alle prijsstijgingen vermijden is onmogelijk, maar de meeste hotels gaan bij hun offertes uit van een tegenbod. "Er is vorig jaar meer dan ooit onderhandeld. Maar liefst 90 procent van de inkopers van hotelkamers ging de discussie aan om te besparen op hotelprijzen," zegt Jeroen Hurkmans, vicepresident EMEA/APAC bij Advito. "Dit geeft aan dat het gat tussen wat de hotels willen ontvangen en wat hun klanten willen betalen nog steeds heel groot is. Ons advies : blijf scherp op de prijs en onderhandel met uw preferred suppliers. Langetermijnrelaties aangaan loont uiteraard ook. Bedrijven halen meer uit kleinere besparingen op lange termijn dan uit een éénmalige grote besparing."


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer zakenreizen naar landen met een verhoogd risico
 Business class niet populair binnen Europa
 Hotels bieden steeds meer gratis extra’s aan zakenreizigers
 Parijs wederom meest bezochte zakenreisbestemming
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10